Ostřílený pilot Fisichella po nevýrazných výkonech týmu Force India senzačně zazářil v minulé Velké ceně v Belgii, kde vyhrál kvalifikaci a v závodě rovněž nečekaně uhájil druhé místo.
Šampionátu stále vévodí Jenson Button z týmu Brawn GP, ale v posledních závodech se mu nedaří a ve Spa poprvé vůbec nebodoval. Přesto má stále výrazný náskok a až daleko za ním je situace vyrovnaná.
Týmový kolega Rubens Barrichello ztrácí 16 bodů, další tři Sebastian Vettel, za nímž o bod a půl zaostává druhý pilot Red Bullu Mark Webber.
Šestatřicetiletý Fisichella na podobnou šanci čekal celou kariéru a nyní má šanci stát se první italským jezdcem od roku 1966, který by vyhrál v Monze závod mistrovství světa. Fisichella ještě nebyl na světě, když se to podařilo Ludovicovi Scarfiottimu rovněž s Ferarri. "Bude to pro mě opravdu neuvěřitelný víkend," těšil se Fisichella.
Bude za ním stát publikum, které bude fandit i domácí stáji Ferrari, která neprožívá nejlepší sezonu. "Bude na mě velký tlak, ale bude to tlak, který mě požene kupředu," byl si jist Fisichella. Okruh zná, to je jeho výhoda.
"Jezdím tam od roku 1992," vzpomínal na dobu ve formuli 3. "Je to trať, jež dovoluje před zatáčkami přemýšlet nad způsobem projetí, neboť jsou tam rychlé a dlouhé rovinky. To mi sedí," prohlásil muž, který byl v Monze nejlépe třetí v roce 2005 ještě v barvách Renaultu.
Výhodou může být i systém KERS, který vozy Ferrari používají. Sběr kinetické energie z brzd umějí auta využít při předjíždění a zejména pak na startu. Dva z posledních tří závodů vyhrály vozy vybavené právě tímto systémem, který bude podle odborníků na rychlém okruhu výhodou.
Toho bude chtít využít také druhý jezdec Ferrari Fin Kimi Räikkönen, vítěz minulého
závodu v Belgii, který ještě v Itálii nikdy nedojel do cíle jako první.
Cokoliv se při posledním evropském závodu sezony stane, Button odjede k dalšímu závodu do Singapuru jako vedoucí muž. Vyhrál šest z prvních sedmi závodů, ale od té doby paběrkuje a svoji pozici bude muset urputně hájit.
V posledních pěti závodech napočítal 11 bodů oproti jednadvaceti Barrichellovým. "Byl na něj velký tlak a nevyrovnal se s tím. Pokud to nezvládne, nebude mistr světa," odtušil zraněný Massa, loňský vicemistr světa.
Do očekávané napínavé podívané určitě zasáhnou Webber s Vettelem, který v Monze loni vyhrál v barvách Tora Rosso z pole position. Zlepšené výkony předvádí stáj BMW-Sauber a její piloti Robert Kubica a Nick Heidfeld.
Rychlé vozy v posledních závodech má také Renault, nově se systémem KERS, a McLaren. "Začíná to být pořádně vyrovnaný šampionát," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner. Posledních šest závodů vyhrálo šest různých pilotů, což se naposledy stalo v roce 1985.
Pořadí MS (po 12 ze 17 závodů): 1. Button (Brit./Brawn) 72 b., 2. Barrichello (Braz./Brawn) 56, 3. Vettel (Něm./Red Bull) 53, 4. Webber (Austr./Red Bull) 51,5, 5. Räikkönen (Fin./Ferrari) 34, 6. Rosberg
(Něm./Williams) 30,5, 7. Hamilton (Brit./McLaren) 27, 8. Trulli (It./Toyota) 22,5, 9. Massa (Braz./Ferrari) 22, 10. Kovalainen (Fin./McLaren) 17.
Pohár konstruktérů: 1. Brawn GP 128, 2. Red Bull 104,5, 3. Ferrari 56, 4. McLaren-Mercedes 44, 5. Toyota 38,5, 6. Williams 30,5, 7. BMW-Sauber 18, 8. Renault 16, 9. Force India 8, 10. Toro Rosso 5.
Charakteristika tratiDélka okruhu: 5,793 km. |