Jarno Trulli má Toyotě konečně přinést první vítězství. Nebo jeho kolega Timo Glock...

Jarno Trulli má Toyotě konečně přinést první vítězství. Nebo jeho kolega Timo Glock... | foto: Reuters

Nový monopost Toyoty má být vítězný. Je o něj zájem, web stáje F1 zkolaboval

  • 2
O nový monopost Toyoty je zájem. Není divu, japonské stáji by měl vůz s označením TF109 konečně vynést premiérový triumf v závodě mistrovství světa formule 1. Tým představil nový stroj v rámci úspor podobně jako třeba Ferrari na internetu a oficiální web posléze zhruba na hodinu zkolaboval. Chtivost fandů vidět změny byla příliš mocná.

Bylo totiž co srovnávat, upravená pravidla a omezení pro blížící se sezonu mají za následek, že nový vůz se stejně jako v případě Ferrari i zřejmě dalších týmů značně liší od předchozího modelu. Jde především o změny v aerodynamice, které jsou poznat na první pohled - přední přítlačné křídlo je širší a o 7,5 cm nižší, zadní křídlo je o 75 procent zúženo na 75 centimetrů. Cílem těchto změn je usnadnění předjíždění.

Toyota nechce na novou sezonu ohlašovat velké cíle, ale přece jen, po sedmi letech v F1 by se ráda dočkala prvního vítězství. "Toyota už dorostla do věku a situace, kdy potřebuje dokázat, že do formule jedna patří. Neřekl bych, že vítězství je otázkou života a smrti, ale je hodně důležité," uvedl v telefonickém rozhovoru s novináři italský pilot Jarno Trulli, jenž bude v týmu stejně jako loni s Němcem Timem Glockem.

Podle Trulliho budou designové úpravy vozu znamenat velké změny na trati, formule nyní budou moci jezdit mnohem blíže za sebou. "Je to komplexní záležitost. To, že budete širší, bude znamenat i to, že bude snadné dostat se do kontaktu s jiným vozem. Akorát že místo kolo na kolo to bude kontakt křídlo na křídlo," uvedl pilot, jenž před pěti lety vyhrál Velkou cenu Kanady ještě v barvách Renaultu.

Jak Trulli, tak Glock v minulé sezoně dosáhli na umístění na stupních vítězů, tým obsadil v Poháru konstruktérů celkově pátou pozici. Toyota zbyla v automobilovém sportu jako poslední velký japonský tým. Formuli opustila loni v dubnu stáj Super Aguri a v prosinci ji následovala i Honda. Z mistrovství světa v rallye zase kvůli ekonomické krizi odešly Subaru a Suzuki.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž