Kvalifikaci Velké ceny Abú Zabí vyhrál Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem. Velkou cenu Abú Zabí vyhrál Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem. Přijdou vám tyto dvě věty tak trochu nudné? A stejně nudná a zbytečná byla samotná Velká cena. Pokud by neodešla hydraulika na voze Red Bull Daniela Ricciarda, bylo by stejné pořadí jako v kvalifikaci dokonce na prvních devíti místech.
Kimi Räikkönen, který dokončil na čtvrtém místě, si to dobře uvědomuje. Na vině je podle něj nejen nepříliš povedený okruh v Abú Zabí, kde je předjíždění nesmírně složité, ale také pravidla formule 1, které omezují množství paliva na závod. Na některých tratích, jako je třeba Yas Marina v Abú Zabí, se musí hodně šetřit. Takže jezdci nesmějí moc šlapat na plyn. Nebo by nedojeli do cíle.
„S autem jsem byl spokojený, do startu bylo ve výborném stavu, ale nemohl jsem toho využít. Abych se přiznal, musel jsem neustále šetřit benzin. Kdybych moc šlapal na plyn, nedojel bych do cíle,“ popsal jeden z paradoxů současných pravidel. „Zkoušel jsem dojet ty před sebou, ale moc jsem si toho nemohl dovolit, byla to nuda.“
Kimi Räikkönen je z toho nešťastný. Vždy byl duší závodník, teď si připadá tak trochu jako „dojížděč do cíle“. Nebo jako závodník vytrvalostních závodů jako je Le Mans, kde se kromě rychlosti řeší i to, aby technika a všechny kapaliny vydržely až do cíle.
Výsledky Velké ceny najdete ZDE |
„Je to pravidlo a musí se respektovat. Ale jsme závodníci a všichni chceme závodit. Nemělo by to tak být, formule 1 nikdy nebyla vytrvalostní závod. A není to jen problém Ferrari, myslím, že všichni ostatní na tom byli tak nějak podobně,“ dodal finský závodník.
Těsně za Kimi Räikkönenem jezdil po celý závod Max Verstappen s vozem Red Bull. Pokud bylo někomu divné, že jezdci se o změnu pořadí pokoušeli jen dvakrát za závod, už nemusí. „Byla to spíš bitva šetření benzinu. Říkáte si: Můžu po něm jít? Nebude to potom moc bolestivé? Nebudu potom zase muset moc zpomalit? A to není závodění.“