Poté vystoupil na molo Niky Lauda a promluvil o svých ambicích pro rok 2002. "Rádi bychom dokončili Pohár konstruktérů mezi prvními šesti. Od sezony 2003 samozřejmě již budeme očekávat mnohem víc," uvedl Rakouský podnikatel, který poprvé v životě začíná rok jako nejvyšší muž jednoho z týmů formule 1.
Lauda prozradil, že v minulém roce byl monopost Jaguaru o dvě vteřiny na kolo pomalejší, než bylo třeba.
Nejvýznamnějšími změnami na voze je snížení váhy o 33 kiogramů a účinější aerodynamika. Ta byla považována za jeho největší slabinu. K vytvoření šasi, které by kladlo vzduchu menší odpor, velmi napomohl nový aerodynamický tunel, který odkoupil britský tým od Arrowsu.
Lauda doufá, že se podařilo vytvořit zdárný kompromis mezi R1 a R2. První prototyp jaguaru byl rychlý v kvalifikaci a při velkých cenách nestačil. Naopak druhý bojoval v kvalifikaci od 15. do 20. místa, ale v závodě jezdil časy na úrovni první desítky.
"Vytvořili jsme klasické závodní auto s malou váhou, nízko položeným těžištěm a tuhou kostrou. Má zřetelně vysokou přední část, což je výsledek složitých zkoušek ve větrném tunelu a inovací v konstrukčních metodách," uvedl Lauda.
"Co se týká aerodynamiky, má letošní model větší přítlačnou sílu. Jakmile budeme mít plně k dispozici náš nový větrný tunel, budeme schopni na aerodynamice dál pracovat během sezony."
Nakonec Lauda vyjádřil víru ve schopnosti nového vozu: "Jsem si jistý, že jsme s R3 udělali velký krok vpřed a všichni jsme plni očekávání, jak se předvede při prvních testech v Barceloně příští týden."
Technický ředitel Steve Nichols se ponořil do problému ještě hlouběji: "Nejvíce nového přichází v designu monopostu. Koncentrovali jsme se samozřejmě na aerodynamiku, protože v tomto směru jsme byli v roce 2001 tak trochu mimo. Ale nechápejte to špatně. Už u nás byli lidé, kteří tomu opravdu rozumějí. Bylo to ale ovlivněno faktem, že náš větrný tunel byl až v Kalifornii. Nyní jsme to napravili a všechny změny jsou a budou mnohem snažší."
Hlavní designér John Russel porovnal modely R2 a R3: "Vůz roku 2001 byl mnohem robustnější. Kromě snížení váhy a nové aerodynamiky jsme zkvalitnili zavěšení, motor a převodovku."
Piloti týmu formule Jaguer Eddie Irvine a Pedro de la Rosa pózují fotografům s monopostem stáje pro rok 2002 4. ledna 2002. |
Piloti Pedro de la Rosa a Eddie Irvine při prezentaci nového vozu Jaguaru 4.ledna 2002. |
Španělský pilotr Jaguaru Pedro de la Rosa v detailním záběru. |
Jezdec De la Rosa přemýšlí s mokrofonem v ruce nad odpovědí. |