Uvedla také, že pokud by se v budoucnu přece jen prokázalo, že McLaren získal prostřednictvím tajných materiálů Ferrari výhodu, musel by tým počítat s vyloučením z letošního MS i z toho příštího.
"FIA potvrdila, co jsme říkali od začátku, neboť náš tým jednoznačně neprofitoval z nápadů nebo designu konkurenční stáje," komentoval verdikt šéf sportovního oddělení dodavatele motorů Mercedes Norbert Haug.
Hrozba případného vyřazení z MS mu prý strach nenahání. "Je to irelevantní. Informace z těch materiálů jsme nepoužili, ani je nepoužijeme. Neznáme jejich obsah a nechceme ho znát," prohlásil. Šéf McLarenu Ron Dennis byl stručnější. "Trest odpovídá provinění. Ale úplně spokojení nejsme," řekl.
Spokojeni nebyli ani u Ferarri a rozhodnutí FIA podrobila stáj kritice. "Je nepochopitelné, že toto jasné porušení základních principů cti ve sportu nepřineslo sankci," uvedl tým v prohlášení.
"Rozdíl mezi oběma týmy je tak malý, že využití zcizených informací je jediným možným vysvětlením letošního velkého náskoku," citovala agentura Reuers už před jednáním právníky Ferrari.
Pro stáj to především znamená finanční ztrátu. Pokud italský tým nevyhraje titul, přišel by o 5,5 milionu eur jen od pořadatelů šampionátu. Už prý proto dokonce přichystala stáj u londýnského soudu žalobu.
Na zasedání FIA v Paříži vypovídali zástupci McLarenu, jak se tajné dokumenty dostaly do rukou jejich šéfdesignéra Mika Coughlana. Policie u něj při domovní prohlídce našla manuál o 780 stranách, podle kterého by se dal postavit letošní model monopostu Ferrari.
Údajně jej získal od bývalého šéfmechanika italského týmu Nigela Stepneyho. Ten je navíc podezřelý, že se před Velkou cenou Monaka pokusil sabotovat vozy Ferrari.
Vedení McLarenu, které okamžitě po provalení aféry Coughlana vyhodilo, se bránilo tvrzením, že kromě bývalého šéfdesignéra se nikdo z jeho stáje k dokumentům nedostal. Rozhodně je prý nevyužil při konstrukci vlastního vozu.
Vedení FIA muselo konstatovat, že neexistují důkazy o tom, že by získané informace znamenaly pro tým výhodu. "O výhodě pro McLaren nebyly důkazy. Je nepochybné, že k předání dat došlo. To považuji za přitěžující okolnost," uvedl italský člen grémia FIA Luigi Macaluso.
Rozhodnutí FIA nic nezmění na aktuálním pořadí MS. V Poháru konstruktérů má sedm závodů před koncem McLaren náskok před Ferrari 27 bodů a jeho piloti Lewis Hamilton a Fernando Alonso drží první dvě příčky v pořadí mistrovství světa.