„Ten safety car nám moc nepomohl. Bylo to ale hodně vzrušující. Dal jsem do toho vše a Carlos to samé. Viděl jsem, jak na to šlape, a když máte DRS, je to jednodušší. Naštěstí se zdá, že jsme letos hodně rychlí na rovinkách a to nám pomáhá,“ uvedl Verstappen po dojezdu před televizními kamerami.
Ve svém jubilejním 150. závodě v F1 oslavil šesté vítězství v této sezoně a šestadvacáté celkově. Díky tomu se osamostatnil na devátém místě historického pořadí před Niki Laudou a Jimem Clarkem. Před Verstappenem je nyní trojnásobný mistr světa Jackie Stewart s 27 triumfy.
GP Kanady F1sledovali jsme online |
Rodák z Hasseltu stanul na první příčce popáté z posledních šesti závodů. V Grand Prix Kanady, která se do šampionátu vrátila po třech letech, vyhrál poprvé. Předchozí dva ročníky se v Montrealu nejely kvůli pandemii koronaviru.
„Tlačil jsem na to, jak to šlo a nenechal u zdi sebemenší mezeru. Dělal jsem maximum, abych Maxe předjel. Pozitivní ale je, že jsme byli rychlejší a jen jsme tu potřebovali víc přejíždění. Byli jsme blízko vítězství, ale bereme si z toho pozitiva a příště se pokusíme o to samé,“ řekl v cíli druhý Sainz.
Třetí je v průběžném pořadí šampionátu dál Charles Leclerc. Monacký jezdec Ferrari, který kvůli výměně komponentů na pohonné jednotce startoval jako devatenáctý, dojel na páté příčce a ztrácí na Verstappena 49 bodů.
Vítěz sobotní kvalifikace Verstappen odstartoval do závodu lépe než druhý Fernando Alonso a udržel se v čele. Čtyřicetiletý španělský jezdec Alpine, který zahajoval z první řady po 3619 dnech, svou pozici naopak neudržel a už ve čtvrtém kole ho předjel jeho krajan Sainz. Dvojnásobný šampion se dál propadal a nakonec dojel sedmý.
V osmém kole odstoupil kvůli potížím s převodovkou jedenáctý Pérez a vedení závodu nasadilo režim virtuálního safety caru. Toho využil Verstappen s Hamiltonem a zajeli si poprvé pro novou sadu tvrdých pneumatik.
V 19. kole musel odstavit vůz kvůli technickým potížím také Mick Schumacher z Haasu, což přimělo k zastávce Sainze. Ten pak ztrácel z druhé příčky na Verstappena přes osm vteřin.
Šestadvacet kol před koncem vyměnil Nizozemec své pneumatiky podruhé a pustil se do stíhací jízdy za Sainzem. Po havárii Júkiho Cunody z AlphaTauri, který narazil při výjezdu z boxů do zdi, ale Španěl rovněž zastavil u mechaniků a vrátil se na trať za Verstappenem.
Po odjetí zpomalovacího vozu a restartu pilot Ferrari na vedoucího Nizozemce díky systému DRS pravidelně dotíral a živil naději na první triumf v F1 v kariéře. Verstappen ho ale k žádnému útoku nepustil a vedení si pohlídal až do konce. „Myslím, že má Max životní formu a odvádí skvělou práci. Škoda jen za Checa (Péreze), ale měl problém s převodovkou,“ uvedl šéf týmu Red Bull Christian Horner.
Radost měl i třetí Hamilton, který vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek v sezoně. „Mám z tohoto pódia krásný pocit. Letos to zatím byla bitva s autem, ale zůstáváme dál soustředění a nevzdáváme se. Pořád se přibližujeme a snad se zase dostaneme k tomu, abychom mohli bojovat s těmi nejlepšími,“ řekl.
Příští Velká cena Británie se uskuteční 3. července.
Velká cena Kanadyzávod mistrovství světa vozů formule 1 v Montrealu 1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:36:21,757, 2. Sainz (Šp./Ferrari) -0,993, 3. Hamilton -7,006, 4. Russell (oba Brit./Mercedes) -12,313, 5. Leclerc (Mon./Ferrari) -15,168, 6. Ocon (Fr./Alpine) -23,890, 7. Bottas (Fin./Alfa Romeo) -25,247, 8. Čou Kuan-jü (Čína/Alfa Romeo) -26,952, 9. Alonso (Šp./Alpine) -29,945, 10. Stroll (Kan./Aston Martin) -38,222. Nejrychlejší kolo: Sainz. Průběžné pořadí MS (po 9 z 22 závodů): 1. Verstappen 175 b., 2. Pérez (Mex./Red Bull) 129, 3. Leclerc 126, 4. Russell 111, 5. Sainz 102, 6. Hamilton 77, 7. Norris (Brit./McLaren) 50, 8. Bottas 46, 9. Ocon 39, 10. Alonso 18. Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 304, 2. Ferrari 228, 3. Mercedes 188, 4. McLaren 65, 5. Alpine 57, 6. Alfa Romeo 51, 7. AlphaTauri 27, 8. Aston Martin 16, 9. Haas 15, 10. Williams 3. Pozn.: Alonso dostal po závodě pětisekundový trest. |