Enge bude opět průkopníkem. Poté, co se stal prvním Čechem v závodě formule 1, objede 29. května i legendární okruh v Americe.
"Po účasti v F1 a na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans bude závod v Indianapolis dalším z mých splněných snů," řekl včera Enge do telefonu ze Spojených států. Dnes začíná v Miami testovat nový vůz stáje.
Pět set mil v Indianapolis je jeden z nejslavnějších automobilových závodů světa. Letos se jede jako pátý ze sedmnácti podniků ostře sledovaného šampionátu formulových vozů na oválech, takzvané IRL.
Na tribunách se bude tísnit zhruba půl milionu diváků, u televizí bude dalších 345 milionů ve 200 státech. A mezi zhruba třiceti vyvolenými piloty by měl na startu být i jeden z Česka - Enge. "Celá sezona v IRL je výjimečná šance pro ukázání se českého jezdce ve špičkové sérii," míní Roman Ječmínek, šéf českého Autoklubu.
Americká stáj Panther má navíc v IRL vysoké ambice. S dosud čtrnácti vyhranými závody je vůbec nejúspěšnějším týmem v dějinách Indy, v letech 2001 a 2002 si v ní dojel pro titul Sam Hornish junior.
V posledních letech sice stáj ustoupila do pozadí, avšak s Engem a jeho týmovým kolegou Tomasem Scheckterem plánuje návrat na vrchol. "Enge a Scheckter, to by měla být pro rok 2005 vítězná kombinace," věří spolumajitel týmu Douglas Boles.
V Indy nebude Enge naprostým nováčkem: loni v týmu Patrick absolvoval dva závody. Patrick však letos v IRL startovat nebude a z nejistoty vykoupila českého pilota smlouva s Pantherem. "Tento tým je něco jako Ferrari ve formuli 1," tvrdí Engeho manažer Antonín Charouz. "Ale ani na Michaela Schumachera jeho soukromé letadlo nečeká," žertoval.
Na Engeho totiž včera musel čekat privátní letoun, s nímž měl přeletět na testy, protože závodník se zdržel v rozhovoru s českými novináři.
Enge má před sebou rušný rok: kromě zámořského angažmá stihne v Evropě několik vytrvalostních závodů s vozem Aston Martin a také pár podniků s Ferrari 550 Maranello třídy GTS. "Jestli zvládnu tenhle rok, zvládnu už cokoliv,“ prohlásil jezdec.