Čtenářům odpovídal pilot F3000 Tomáš Enge

  • 2
Liberec - Liberecký rodák, čtyřiadvacetiletý závodník Tomáš Enge, letos prožívá svou nejlepší sezonu. Měsíční pauzu mezi závody tráví, kromě jednoho testování v Německu, doma v Liberci u rodičů. Našel si čas, aby odpovídal na otázky čtenářů iDNES. Při otázce vy a formule 1 odpoví: "To záleží na mých výkonech." Žádná slova nadšení. Ale lesk v jeho očích jasně prozradí, o čem tenhle mladík sní. A co má nejvíce rád? "Sladké a zase sladké," smál se Enge. Svá slova vzápětí potvrdil, když sáčky s cukrem místo do čaje sypal rovnou do pusy. Velmi ho pobavila otázka na sex v kokpitu formule. Poté co se zasmál, se ji obratně vyhnul. Že by? ODPOVĚDI TOMÁŠE ENGEHO ČTĚTE ZDE

Ač je v celkovém pořadí formule 3000 na třetím místě, ve stájí Nordic Racing se zatím ukazuje jako dvojka. "Ne, nemáme určenou jedničku a dvojku. Justin Wilson měl zatím velké štěstí, to se může obrátit," vysvětlil Enge. Na druhou stranu má i přes kamarádské vztahy ke stájovému kolegovi respekt: "On je opravdu velmi rychlý. Jeho nevýhodou může být, že to je takový menší basketbalista," vtipkoval pilot o Wilsonově výšce.

Tomáš Enge je Čech tělem i duší, na svou zemi a město nedá dopustit. Fandí našim fotbalistům, zná hráče, rád se vždy vrací domů, nejradši má závodní okruh v Brně, atd. Jeho češství se neprojeví snad jen pitím piva. "Ne, že bych ho nechtěl pít, prostě mi nechutná. Víno si však dám rád."

Po sezoně by mohl začít jezdit v jedné ze stájí formule 1. A v jaké? "To je v rukou pana Charouze, on ví, co je pro mě nejlepší." A kam by chtěl Tomáš sám, který tým ho nejvíce láká? S touto odpovědi dlouho váhá, přemýšlí a nakonec odpoví: "Snem každého jezdce je jezdit za rudé vozy Ferrari," tazatel asi očekával konkrétnější odpověď, ale...

Tomáš Enge v barvách stáje Coca-Cola Nordic vybojoval tři místa na stupních vítězů formule 3000, v Barceloně zvítězil. Je celkově třetí. Poslední týdny byly pro něj poněkud hektické, neboť jediný šot v rakouské televizi rozpoutal šňůru dohadů o jeho rychlém přestupu do formule 1. Novináři jej nenechali chvíli v klidu, než sháňku po informacích usekl Engeho manažer Antonín Charouz. Před týdnem oznámil, že jeho svěřenec číslo jedna dokončí sezonu formule 3000, a že pak se uvidí. Ve vzduchu se tak vznáší možnost startu ve dvou posledních závodech formule 1 v USA a v Japonsku.

Tato varianta se Engemu zamlouvá, své tažení ve formuli 3000 chce dotáhnout až do konce. Věří, že do úspěšného konce. Po přestávce mezi závody, která ještě potrvá bezmála tři týdny, jej čekají závody na oblíbených drahách. Nürburgring, Magny-Cours... Hodně si věří, je v pohodě, fyzická a psychická kondice na jedničku. S týmovým kolegou Justinem Wilsonem si perfektně rozumí, vtipkují spolu a navzájem se doplňují.

Tomáš Enge by nepohrdnul nabídkou nejslabšího týmu Grand Prix Minardi, za který by mohl jet ony dva poslední závody roku. Zůstává při zemi, říká, že i to by byl pro Česko úspěch. A co víc, kvalitní výkon by ho mohl katapultovat výš, vzpomeňme na případ Jarna Trulliho či Giancarla Fisichelly.

Jezdec závodí s formulemi od roku 1995. Dva roky jezdil německou formuli Ford za tým Eifelland, v roce 1996 byl mistrem. Následoval rok a půl v německé formuli 3, vždy ve špičkové stáji Opel BSR. V půli roku 1998, kdy se Engemu ve formuli 3 vůbec nevedlo, jej manažer Charouz poslal do formule 3000.

Za stáj Auto Sport Racing odjel pět závodů, uvedl se náramně. Patřil ihned k nejrychlejším jezdcům a ve finále na Nürburgringu vybojoval svůj první bod za šesté místo. O rok později absolvoval svou první úplnou sezonu, jel za novou stáj WRT Fina a největším úspěchem bylo druhé místo v Magny-Cours. Loni nastoupil do špičkového týmu, juniorky McLarenu zvané mySAP.com. Stáj však po odchodu Nicka Heidfelda jakoby ztratila jiskru. Enge přesto zvítězil v Hockenheimu a celkově byl šestý.

Tomáš Enge (vzadu) při on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž