Ferrari
Michael Schumacher a Rubens Barrichello dokončili Velkou cenu San Marina na prvních dvou místech a vynahradili tak týmu zklamání, které jim přivodil loňským triumfem Williams. Tým z Maranella dominoval v Imole i všem tréninkům a ze své domácí velké ceny si vytvořil skutečné mistrovství Ferrari. Navzdory tomu však Michael Schumacher trvá na tom, že titul mistra světa je stále v nedohlednu a stáje musí tvrdě příští týden testovat v Mugellu. Všeobecně se však očekává, že za čtrnáct dní při Velké ceně Španělska, jejíž trať italskému týmu rovněž sedí, bude mistr světa těžko hledat konkurenta.
McLaren
V McLarenu nebudou vzpomínat na Velkou cenu San Marina s úsměvem. Ferrari je doslova deklasovalo a nestačili ani na dva přímé rivaly používající stejné pneumatiky - Williams a Renault. Za běžných okolností by Coulthard Buttona jistě porazil, ale polovinu sobotní kvalifikace mu technici měnili motor a odstartoval ze šesté pozice. V nedělním závodě na to šlapal, co to šlo, ale jeho auto nedosahovala kvalit druhého mclarenu Kimiho Raikkönena a Schumacher mu dokonce nadělil celý jeden okruh. Nečekaná potupa. Raikkönen jezdil bezpečně na čtvrté pozici, ale vyřadila ho závada výfuku. Před týmem z Wokingu je ještě hodně práce.
Williams
V San Marinu musel Williams spolknout pěkně hořkou pilulku. Oba piloti Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya v pátečním "mokrém" tréninku na trati s vozy doslova bojovali a ačkoli na suché dráze šel jejich výkon nahoru, na Ferrari to stále nestačilo. Schumacher výborně odstartoval a proklouzl na druhou pozici před Barrichella, ale již při prvních zastávkách v boxech se Brazilec díky výdrži a rychlosti F2002 dostal zpět. Montoya zůstal celou velkou cenu na čtvrté příčce a o postupu vpřed se mu mohlo pouze zdát. Dokončil 25 vteřin za svým týmovým kolegou.
BAR
BAR získal nejlepší umístění sezony, když Jacques Villeneuve dojel na sedmém místě. Olivier Panis již počtvrté v řadě šachovnicový praporek neviděl. Tentokrát ho zradilo plynové lanko. Základním problémem monopostu 004 je nedostatek rychlosti. Villeneuva sedmé pozice potěšila, i když po desátém místě v kvalifikaci věřil v zisk bodů. Zvláště když na náročné imolské trati pravidelně mnoho jezdců do cíle nedojíždí. Tým dál pokračuje ve vsé přestavbě pod vedením nového šéfa Davida Richardse.
Sauber
Ze 150. velká ceny odjížděl Sauber zklamán, když se mu nepodařilo získat ani bod. Pohybovali se však stále v první desítce. v kvalifikaci byli Nick Heidfeld a Felipe Massa 7. a 11.v závodě poté 10. a 8. Heidfeldovi naděje byly zničeny, když vjel omylem do boxů, musel tam za tři kola ještě jednou a poté opět, když byl potrestán penalizací "drive through" za překročení rychlosti v pit lane. Naproti tomu si Massa na trati počínal velmi zkušeně a v závěru si připsal na konto jediný skutečný předjížděcí manévr závodu, když předstihl Jarna Trulliho.
Jordan
Eddie Jordan po závodě výstižně poznamenal, že na Imolu by měli co nejrychleji zapomenout. Takuma Sato odstoupil v pátém kole pro závadu převodovky a o 14 kol později zradila hydraulika Giancarla Fisichellu. Za sucha se ani jeden z nich nedostal do první desítky ani v trénincích, ale Fisichella dokončil v pátek za deště třetí. K tomu mu samozřejmě pomohly na mokru a v chladnu vynikající pneumatiky bridgestone. I Jordan ví, že je před jeho stájí ještě kopec práce.
Renault
Francouzi nekompromisně zaútočili na McLaren a pokračovali tak ve své cestě mezi čtyři nejlepší stáje. Jarno Trulii a Jenson Button startovali z 9. a 10. pozice a v prvním okruhu lehce proklouzli kolem Heidfelda na sauberu. Ačkoli Trulli vypadal lépe, brzy ho k zemi srazilo přehřívání motoru v převodovce. Button se díky výborné zastávkové strategii dostal před Davida Coultharda, a když odstoupil Raikkönen, posunul se ještě o jedno místo. Renault stále prokazuje prudce stoupající výkonnost a pokud mu to vydrží, musí se McLaren vážně obávat o třetí místo v Poháru kondtruktérů.
Jaguar
Nejenže tým Nikiho Laudy v neděli nebodoval, ale přišel i o pozici nejčastěji dokončující stáje. Oba jezdci cíl neviděli. Kvalifikační 18. pozice Eddieho Irvinea a 21. Pedra de la Rosy jsou pravděpodobně pravdivou ukázkou jejich současné výkonnosti a v závodě to nebylo o mnoho lepší. Španěl vypadl první a Irvine ho brzo následoval. Oba byli vyřazení závadou řídící hřídele.
Minardi
Naděje Minardi pro Velkou cenu San Marina poklesly, když se Alex Yoong do závodu nekvalifikoval. Mark Webber musel kvalifikační trénink absolvovat v náhradním voze nastaveném pro Alexe Yoonga, přesto vybojoval 19. pozici a v závodě si dojel pro solidní 11. příčku, dvě kola za Michaelem Schumacherem.
Toyota
Po třech snových závodech se Toyota vrátila v San Marinu do rality. Nová stáj formule 1 se v Imole nedokázala za celý víkend dostat do tempa a vyladit ideálně monoposty. V kvalifikaci si Mika Salo a Allan McNish zajistili 16. respektive 17. pozici, ale Skot nedojel ani k první zatáčce, když mu ještě na startovním roštu vypověděl vůz službu. Salo se potýkal s nepříliš funkční kontrolou trakce a po 26 kolech odstoupil kvůli závadě převodovky.