Yoong je nejzajímavější akvizicí českého týmu. Třicetiletý rodák z Kuala Lumpur patří ke zkušeným jezdcům. Závodil ve formuli Renault, F-3, japonské formuli Nippon i americkém seriálu Champcar nebo australské sérii cestovních vozů V8 Supercars. O jeho umění se mohli přesvědčit i čeští diváci. Při loňském závodě seriálu A1 Grand Prix v Brně totiž v barvách malajské reprezentace s přehledem vyhrál oba závody. Na kontě má také 15 Grand Prix formule 1 v týmu Minardi. Nejlepším výsledek bylo sedmé místo v GP Austrálie 2002.
Žádným nováčkem ale není ani Stefan Mücke. V pětadvaceti letech má Berlíňan za sebou pět kompletních sezon v německém okruhovém šampionátu cestovních vozů DTM, když předtím zářil ve formuli 3 a německé formuli BMW.
"Původně jsem počítal s tím, že v našem továrním voze pojedou výhradně čeští jezdci. Nicméně situace se změnila poté, co Tomáš Enge a Jarek Janiš získali nová angažmá," říká manažer českého týmu Antonín Charouz. "Stefan i Alex budou pro nás přínosem. Jsou zkušení i rychlí. Navíc s Alexem k nám přejdou i dva britští inženýři z malajského týmu A1 Grand Prix stejně jako sponzoři obou jezdců, což nám pomůže upevnit kvalitní týmový rozpočet. "
Český tým má před sebou náročnou sezónu. Kromě seriálu Le Mans Series, v němž je nově zařazen i závod Milhas v Brazílii, pojede ještě dva americké závody - desetihodinový Petit Le Mans v Atlantě a populární podnik na trati Laguna Seca. Vrcholem sezóny bude účast v legendárním závodě 24 hodin Le Mans. Teprve před pár dny potvrdili organizátoři z autoklubu ACO přijetí přihlášky českého týmu ke startu vyhlášeného automobilového maratonu. A tým nemusí do kvalifikace.
"Je to pro nás velmi radostná zpráva. Dostat se na start tak legendárního závodu bez kvalifikace je úspěch," konstatoval Antonín Charouz.
A jaký výsledek by v Le Mans šéfa českého týmu uspokojil? "Vím, že nemůžeme stačit na tovární stáje Audi a Peugeot. Ale boj o páté, šesté místo, je pro nás reálný," uvažuje Antonín Charouz. "Bude to naše premiéra, na kterou chceme navázat v příštích letech."
Ve slavném francouzském závodě se kromě manažerova syna Jana zřejmě objeví i další čeští jezdci. Tomáš Enge bude stejně jako loni řídit tovární vůz Aston Martin DBR9 a nizozemský speciál Spyker C8 zas osedlá při premiéře ve slavném závodě olomoucký Jarek Janiš. Českou účast ještě rozšíří Robert Pergl se svým týmem Menx Convers. Ten atmosféru slavného závodu okusil již v loňském roce.
Kalendář závodů seriálu Le Mans Series:
26.března - Paul Ricard (Francie), oficiální testy
15.dubna - Monza (Itálie)
6.května - Valencie (Španělsko)
1.července - Nürburgring (Německo)
19. srpna - Spa (Belgie)
11.listopadu - Interlagos (Brazílie)
16.- 17. června - 24 hodin Le Mans (Francie), závod není součástí seriálu