BAR chce dál stoupat vzhůru

Bryckley - Tým BAR míří do Německa k Velké ceně Evropy jako nejslabší tým sezony. Ještě nezískal jediný bod. V posledním závodě v Kanadě však dosáhl znatelného zlepšení. V kvalifikaci bylo jeho nové šasí rychlejší a Olivier Panis projel poprvé v sezoně cílem. "Na svůj první finiš v Montrealu jsem dlouho čekal, ale stálo to za to. Okruh Gillese Villeneuva je jeden z nejnáročnějších. Doufám, že se vše nyní otočí a začnou přicházet i body. Na Nürburgringu očekáváme další zlepšení. Proto jsem optimistou. Inženýři si dali na přípravě nového monopostu skutečně záležet a určitě dokážeme, že máme na víc než jedenácté místo," očekává francouzský veterán.

Na nejbližší závod se Panis těší zejména proto, že nové úpravy trati by měli pomoci dramatičnosti závodu. "Nürburgring nebyl nikdy považován za zvlášť soutěživý okruh, ale změny za první zatáčkou by měly dodat velké ceně nové kouzlo. Na nastavení auta to byl vždy složitý okruh a vůz zde často bývá nedotáčivý. My jsme si připravili další aerodynamická zlepšení a těším se na nový motor. Použijeme ho poprvé."

Zatímco Olivier Panis se v Kanadě radoval, jeho stájový kolega Jacques Villeneuve musel odstoupit již po osmi kolech se závadou motoru. Sám však musel rovněž ocenit zvýšení kvality monopostu. Kvalifikoval se na deváté pozici, což byl jeho nejlepší výsledek sezony.

Villeneuve už dokázal na Nürburgringu dvakrát zvítězit. V roce 1996 zde při Grand prix Evropy poprvé ve formuli 1 ochutnal vítězné šampaňské a o rok později zde při Velké ceně Lucemburska vyhrál při své cestě za mistrovským titulem. To bylo ještě za jeho slavného působení u Williamsu. Loni však dokončil až devátý.

"Na Nürburgring mám jen ty nejlepší vzpomínky," říká. "Vyhrál jsem zde svou první a i poslední velkou cenu formule 1. Za šest let jsem pouze jednou nedokázal dojet do cíle. Jinak musím říct, že ten okruh není příliš náročný a při jízdě Vám nevhání do krve příliš adrenalinu. Fanoušci jsou příliš daleko od trati, než aby mohli být "vtaženi" přímo do dění na trati. Většina zatáček na Nürburgringu je pomalá, zatímco já dávám přednost rychlým a středně rychlým šikanám. Novou zkušeností bude první zatáčka, která byla přestavěna a vypadá to, že by mohla pomoci předjíždění. Místo pomalejšího průjezdu zde bude třeba naplno dupnout na brzdy, což může být zajímavé," zakončil zpávu BARu Kanaďan.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž