Sutil byl už v sobotu jednoznačně lepší než jeho zkušený týmový kolega Giancarlo Fisichella. Postoupil do finálové desítky kvalifikace, kde se s jedním z nejtěžších aut kvalifikoval na sedmé příčce. Ačkoliv měl v nádrži více paliva, porazil oba jezdce Ferrari!
"Podle všeho jsme se při vývoji chytli správného konce a další zlepšení výkonnosti ještě přijde," očekává německý jezdec.
Start na Nürburgringu mu vyšel a ztratil jedinou pozici - s jezdci Ferrari a jejich systémem KERS nemohl bojovat. Držel se vpředu, a když ve 27. kole poprvé zajížděl k mechanikům, pohyboval se na neuvěřitelném druhém místě.
"Start se mi nečekaně povedl, začátek byl prostě perfektní a také v prvním úseku závodu jsem mohl jet plynule. Nikdo mě nebrzdil. Když jsem zajížděl k první zastávce na druhém místě, myslel jsem hodně vysoko," přiznal německý pilot.
Jenže pak to přišlo, po návratu z boxů na závodní dráhu se setkal blíž než by chtěl s Kimi Räikkönenem. V nájezdu do první zatáčky se držel na vnitřku, ale rychlejší Räikkönen na vnějšku mu nenechal žádné místo a nekompromisně ho přitlačil ke straně. Pravým předním kolem mu odlomil kus předního křídla.
"Zůstával jsem ve své stopě a začal zatáčet. Myslím, že jsem tomu nemohl nijak zabránit. Bylo zřejmé, že boj o body je ztracený, ale stále jsem jel, co to šlo. Ve formuli 1 nikdy nevíte, co se stane."
Zdá se, že Kimi Räikkönen Sutilovi a týmu Force India nepřeje. V roce 2008 vypadl po nehodě ze čtvrtého místa Velké ceny Monaka. Narazil do něj, kdo jiný, Räikkönen.
"Celkově jsem ale spokojen. Poprvé jsem startoval z první desítky a musím vám říct, že takhle vpředu je to úplně jiný závod. Věřím, že body získáme co nejdříve," dodal Sutil.
Ani Fisichella nebodoval, ale v závodě se posunul z osmnáctého na jedenácté místo. Byl nadšen. "Auto bylo neskutečně rychlé! Ještě pár kol a byl jsem v desítce. Dojížděl jsem všechny před sebou a jen škoda, že pokaždé se nedalo předjíždět."
Výsledky závodu a zpravodajství najdete ZDE