V sobotu právě doma startuje úvodním dílem českého poháru Toi Toi cup letošní sezonu, která pro něj bude specifická. Pojede ji v duhovém dresu úřadujícího mistra světa a bude se snažit obhájit i vítězství v seriálech Světového poháru a Superprestige.
"Jsem hrozně rád, že první závod jedu ve Stříbře. Na trati, kterou připravili mí fanoušci. Vím, že takový start do sezony budu mít v hlavě už napořád," líčil 24letý šampion.
Přitom prý moc nescházelo a váš belgický tým Telenet Fidea vás do Čech nepustil.
V neděli se v Belgii jedou závody, které pořádá hlavní sponzor stáje. Vedení týmu chtělo, abych jel tam. Bylo náročné to prosadit, kdyby to nebylo Stříbro a závod, který pořádá táta, nepustili by mě. Stejně jsem těžko vysvětloval, že pojedu v Čechách zadarmo, zatímco v Belgii bych jel za plnou cenu.
V nové sezoně obhajujete světový titul i vítězství v dalších dvou prestižních seriálech. Dá se předpokládat velký hon na Štybara. Nejste z toho nervózní?
Snažím si to nepřipouštět. Hodně bude záležet na tom, jak do sezony vstoupím, jaká bude forma. I když se cítím dobře, tak to neznamená, že budu vévodit. Až první závody ukáží, jak na tom jsem.
Na jaře jste laboroval se zraněním, musel jste podstoupit i drobný chirurgický zákrok. Dohnal jste manko v přípravě?
Dlouhá sezona asi způsobila, že jaro bylo krizové. Nevěděl jsem, co se s tělem děje, skoro každý den jsem měl problém. Bolely mne kolena, záda, byl jsem nervózní. Když se ale ohlédnu, tak tak špatné to nebylo, více jsem odpočíval a od června už to bylo lepší. A posledních šest týdnů se cítím výborně. Věřím, že výpadek znát nebude.
Koho považujete před letošní sezonou za největšího konkurenta?
Hodně dobře na tom je Vantornout, ale i ostatní budou silní. Jen mě mrzí, že se zranil Albert a bude čtyři týdny mimo hru. I kdybych totiž někde vyhrál, budu vědět, že velký konkurent chyběl.
Na jaře to vypadalo, že je na spadnutí váš přestup do jiné stáje. Nekonal se. Jak to vypadá teď?
Jasno bude do 10. října. Jsou dvě varianty: když budu v cyklokrosovém týmu, chci to kombinovat s horskými koly, když v silničním, skloubím silnici s cyklokrosem. I kdybych šel do velkého týmu a začal se připravovat třeba na Tour de France, můžu ji jet na výsledek nejdřív za pět let.