S čím jste na položku vleže přijížděl? Že ji budete střílet na jistotu?
Rozhodně. Ležku jsem chtěl určitě jít na jistotu. Neměl jsem žádný problém, podmínky byly naprosto v pohodě, ani diváci mě nijak nerozptylovali.
Co se tedy stalo?
Moje chyba. Začal jsem si to až moc hlídat. Prostě jsem tu situaci špatně vyřešil.
Dají se popsat pocity po první střelbě?
Asi zmar. Nechápu, co jsem tam začal vymýšlet po těch prvních dvou ranách. Strašně jsem to začal hlídat. Asi to bylo nahoře, přidržený rány.
Jak se vám potom jelo?
Moc dobře ne. Hlásili mi, že po ležce mám minutu dvacet, to na psychice nepřidá. Jsem rád, že jsem pak dal toho stojáka. Škoda, že při něm trošku foukalo, jinak bych to tam zkusil nasypat ještě rychleji, jako při štafetě. Ale takhle jsem ho musel trochu pohlídat.
Ve čtvrtek jste závodili pod umělým osvětlením, teď za denního světla. Hraje to u vás roli?
V tom bych neviděl problém. Čas startu byl ideální, v klidu se vyspíte. Při tom večerním závodu naopak čekáte na start celý den, je to pak dlouhé a člověk kolikrát po závodě ani nemůže usnout. Radši závodím za světla.
Do stíhačky si nesete ztrátu 1:41 minuty. Co se s tím dá udělat?
Problém je, že ten předek hrozně ujede. Uvidíme. Nějaký super výsledek se už z toho asi vykouzlit nedá. Jedině, že to bude střelecký závod. Jinak je ta ztráta opravdu velká.
Budete tedy od první položky střílet na riziko? Ve stylu buď-anebo?
Ty ležky se ještě vyplatí podržet, většinou se pořadí ve stíhačce přelejvá až u stojáků, v těch tady měla i dneska spousta lidí problémy.
Jaký máte osobní rekord, co se posunu ve stíhacím závodě týče?
Asi 45 míst před lety v Oslu.
No vidíte...
To by zítra stačilo, co? A tehdy to bylo i se dvěma trestnými koly. Ale tehdy jsem se posouval z nějakého 56. místa.
Pokud nastřílíte stojku jako při štafetě, rozhodně není první desítka ztracená.
Já vím, neházím ještě flintu úplně do žita. Bude to prostě další závod. Ta pozice neni vůbec dobrá, ale nezbývá než zabojovat a pokusit se téměř o nemožné.