"Zasměju se tomu, můj Štěpán řekne: Hele, tatínek – a jdeme dál." Olympijský vítěz v desetiboji byl včera oficiálně představen coby nová reklamní tvář Intersparu.
"Možná mě potkáte, jak sedím na pokladně číslo 10. Vymyslíme nějakou ptákovinu. Nakoupím si a rovnou se zkasíruju, ne?" povídá.
Koncern Spar nyní bude jedním z jeho největších partnerů. Deník Šíp spekuloval, že Šebrle od firmy ročně obdrží milion korun, pravděpodobně však jde o mnohem vyšší částku. "Smlouva je tříletá s opcí, ale konkrétní sumu zveřejňovat nesmím," tvrdí atlet.
Tři roky po zlatém olympijském závodě v Aténách jeho příjmy stoupají, přestože na mistrovství světa prohrál s Američanem Clayem.
Spar se začlenil do dlouhé řady Šebrleho partnerů k Adidasu, Metrostavu, Zentivě, Delpharmě, České spořitelně či Audi.
"Roman má v současnosti díky reklamě 15 milionů korun ročně," míní David Trávníček z marketingové agentury SportInvest, která Šebrleho už rok zastupuje.
Olympijské zlatoJak je zpeněžili tři vítězové |
"Předtím bral v České sportovní za reklamu jen tři miliony," porovnává Trávníček. Představitelé České sportovní namítají: "Obsahy našich smluv nezveřejňujeme, ale ta částka byla jiná."
Podle dalších zdrojů měla dosahovat včetně bonusů k šesti milionům korun. Nyní je Šebrle nejlépe vydělávajícím Čechem v individuálních sportech.
Za reklamu mají vyšší příjmy jen někteří fotbalisté, v čele s Petrem Čechem s 25 miliony korun.
Bezprostředně po hrách v Aténách však atlet nedokázal zpeněžit své zlato natolik jako Aleš Valenta, závodník v minoritní lyžařské disciplíně.
Ten po olympiádě v Salt Lake City za reklamu vydělal víc než 12 milionů korun."Neprodal jsem zlato tak jako Aleš," přiznává Šebrle. "S tím jsem moc spokojený nebyl. Zvlášť když teď chápu, jak hrozně krátký je věk sportovce. Co si rychle neurvete, už vám potom nikdo nedá."
Spojení se Sparem považuje za ideální nejen proto, že koncern je jedním z hlavních sponzorů evropské atletiky. "Do Intersparu pravidelně chodíme," říká. Ani přeplněný košík potravin za 5000 korun není u Šebrlových výjimkou. "Ale zase je potom plná lednice."
Šebrle sám nakupuje už pouze elektroniku. "Oblečení dostávám na míru od Adidasu a Stonesů a zbytek mi dokoupí manželka," vysvětluje.
Fotografování pro reklamní figurínu mu připadalo zdlouhavé. Zato "brigáda" za pokladnou by ho bavila.
"Rozhodně by byla příjemnější než moje první brigáda v sedmnácti v Týništi," vzpomíná. "Tam se lakují klavíry Petroff, občas jim ty laky ve skladech zatuhnou a musí se rozbít krumpáčem. Týden jsem vstával v pět a rozbíjel. Tak mě to odrovnalo, že jsem potom dva týdny prospal na valníku. Ale byl to základ mých mužných paží."