- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže "odborníci" z ČVUT konstatovali, že parkovací zóny neplní svůj účel a pro zlepšení doporučují rozšířit parkovací zóny... Teda nevím, co tam berete, ale chci to taky. Když po revoluci začali nýmandi v ČVUT nahrazovat odborníky s tím, že schopní musí od válu, protože byli ve straně, tušil jsem, že z toho nic dobrého nevzejde. Ale že z toho vyplyne takováhle nebetyčná hloupost, to mě tehdy ani v duchu nenapadlo.
...zatim. Zadna radnice zatim nevymyslela nic sofistikovanejsiho nez stetku a kybl s barvou.
Skoda, ze je nenapadne se podivat za hranice.
Řekněte rovnou, že veřejné ulice mají přednostně sloužit jako garáže pro domorodce.
To bych ani neřekl... Já mám v některých ulicích Prahy pocit, že jsou sjízdné leda traktorem.
Problém nejsou auta, která po Praze jezdí. Hlavní problém jsou auta, která většinu času na ulici stojí a majitel dvakrát měsíčně s ním jede na nákup a dvakrát na výlet. Tato auta je třeba přesunout do parkovacích domů a podobně. Pak bude na ulici místa dost
Upřímně řečeno, já to vidím téměř opačně. Auta, která se používají jen občas a v odůvodněných případech, jsou rozhodně menší problém než auta, kterými se šíbuje kvůli každému prdu a kromě problémů s parkováním, který je všem autům společný, ještě denodenně vytvářejí zácpy, kravál a smrad.
Že někdo jezdí autem jen na výlety ještě neznamená, že by měl parkovat kdesi v zádeli. Podobnou kůru by potřebovali spíš ti, pro které je tramvaj sprosté slovo.
Logika řešení problému jeho posunutím směrem k okraji města je hodná našich politiků. Vyřešíme problém na P3 zavedením zón. Nevyřešilo se nic. Zaparkovat stejně nejde, MHD je přetížená lidmi co parkují na parkovištích supermarketů v Hrdlořezích, Na Jahodnice a v Dolních Počernicích. Sehnat instalatéra, nebo zedníka, který by byl ochoten přijet na P3 je nemožné, nebo Vám vystřihne 400,- jen za parkování (samozřejmě oprávněně, protože to je suma, kterou za stírací kartu zaplatí)
Zkrátka ke světlým zítřkům nás zóny nedovedli a nedovedou. Je to jen skrytá daň.
Parkování v modré zóně stojí 20-40kč na fialové a 60kč/hod v modré (max tři hodiny). Pokud u vás je řemeslník tak dlouho, že za parkování zaplatí 400,- tak vás to v porovnání s jeho hodinovou sazbou snad nezruinuje ne? Slušnej řemeslník dneska pod pětikilo na hodinu nejde, proti tomu je těch 40kč jak když plyvne a pokud je tam jen na hoďku tak je i těch 60kč zanedbatelných.
Věřím, že dojíždějícím to opravdu dělá vrásky na čele (a já díky tomu už neparkuju dva kilometry od bytu) ale řemeslníkům fakt těžko.
Problémem jsou chybějící P+R na okrajích. Ovšem podle článku do Prahy dojíždí skoro 320 tisíc aut denně. I kdyby Praha vybudovala parkoviště jen pro 30% z nich tak to je nějakých 96 000 parkovacích míst (a to je jen 30%, kam dáte zbytek?). To je opravdu hodně a je to více než je dnešní kapacita parkovacích zón celkově. Opravdu se nikdo nepozastavuje nad tím, kolik lidí vůbec do Prahy dojíždí autem? Prostě není reálné postavit P+R pro minimálně sto tisíc aut. Jediným řešením je zkapacitnit vlakové S-linky tak, aby mnohem větší část lidí mohla jezdit městskou a příměstskou. Taková rychlodráha na letiště a do Kladna by mohla hodně ulevit západu, Kladno generuje nemalé množství dojíždějících auty.
Dalším řešením je vybudovat velká P+R na vlakových zastávkách za hranicí města, kde je místa dost, pozemky jsou levnější a bylo by snadné tato parkoviště napojit třeba na pražský okruh. Třeba vedle retenční nádrže Jiviny je trať, šlo by tam vybudovat pár patrové parkoviště a do toho vlakovou zastávku, auta by nemusela vjet vůbec do Prahy a díky nižším cenám a snadnější byrokracii by za stejnou cenu bylo možné vybudovat větší kapacitu. Stejné je to třeba u zličínského rybníka, u Běchovic, u Říčan by to bylo celkem vhodné, pokud se v dohledné době začne dostavovat okruh, u Komořan...možností je víc. Jenže to by musel k ruku dílu přiložit i středočeský kraj (což by měl, když jsou to jeho obyvatelé) ale ten jasně řekl, že to nijak řešit nehodlá a že je to problém Prahy.
Že by konečně někdo pochopil, že problém není řešitelný bez zvýšení počtu parkovacích míst? Jedná se o parkovací domy a záchytná parkoviště. Takto to je jen hra na škatulata a výběr peněz...
Mnoho parkovacích míst jsou obsazena po celý týden od pondělí do pátku.......
Pak maximálně jednou za týden odjedou na chatu na dva dny.....
Teď se asi do voleb nedá s Krndou a Modročárem nic řešit. Já jen doufám, že při volbách se strany pochlapí či poženští a představí takové kandidáty/tky s jasným programem, kteří budou volitelní. Např. a/ jednotná parkovací zóna pro Pražáky pro ostatní parkovací automaty a v budoucnosti parkovací domy s rozumnou sazbou a ne lichvářské sazby b/ konečné řešení dopravy v Praze ( dokončení okruhů, smysluplné řešení dopravy na letiště - ne tramvaj na Dědinu /snad odbočka metra ve Veleslavíně směr Havlák /ne lokálku Praha - letiště - Kladno) c/ místní zastupitelstva musí řešit problémy dle potřeb místních a ne dle potřeb stran resp. jejich lídrů či sponzorů. d/ ne developerská devastace vnitřní Prahy e/ vize vývoje Prahy na 50 a více let a ne Smart City lavičky či jiné hlouposti ale např.wi fi v centru zdarma s info pro turisty / v AJ je snad jasné/ atd.
Papouškové už jedou, stačí jim k tomu nadpis článku a mají jasno
Nebýt modrých zón, tak místní nezaparkují už vůbec, když na jejich místech budou nasáčkovaní obyvatelé Středočeského kraje, kteří mají potřebu vozit si své křupanské zadky až do města.
Souhlas. Podotýkám, že se názorům přespolních nedivím a nezlobím se na ně, bohužel si tady dala sraz ta část populace, pro kterou je číslo 300.000 naprosto nepochopitelné a tajemné, takže tady většina pořád něco mele o P+R.