- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám otázku mimo téma, když vidím, že je tu dost odborníků na železnici, nedá mi to. Snad laskavý cenzor promine. Nevíte někdo, co to znamená, "udělat na lokomotivě brousek"? Podle kontextu šlo o parní lokomotivy a byl to asi nějaký způsob sabotáže.
Vím, co znamená okovaná mašina = s ploskou na okolcich po brzdění zablokovanymi koly. Ale brousek fakt nevím...
Nejvíc to nakonec odnesla S41 (libeňák), o prázdninách takový otloukánek (do půlky července nejezdil vůbec, poté jen na Podbabu) a kvůli poškození výhybky ho zrušili na dnešek kompletně a zítra zatím do 14 hodin.
Bývaly doby, když jsem dělal dopravní průmyslovku (což uznávám, že bylo v minulém tisíciletí), že rozříznutí výměny znamenalo poškození závorníku, který tam byl od toho, zatímco přestavník, výměna i vlastní výhybka naopak měly tento úkon přežít bez poškození minimálně do (tehdy zkoumané) rychlosti 120 km/h. Takže se dalo po výhybce pomalu (neb byla neuzávorovaná) jezdit dál, dala se i přestavovat. Buď se něco moderně změnilo "k lepšímu" a nebo ta výhybka nebyla v moc dobrém stavu, protože hádám, že v Holešovicích po nádraží to víc než 120 nejelo...
Ano, doba od minuleho tisicileti pokrocila. Na koridorovych tratich (a nejen tam) je drtiva vyhybek nerozreznych, k zajisteni krajni polohy neslouzi hak, ale celisti.
Vlak rozřezal a a zničil vyhýbku.......................
Až na to, že pořádně nejezdily ani ty pitomý autobusy.
Dopravci bych rozhodně vytkl, že na situaci nereagoval adekvátně. Měl dvě možnosti: 1. V době přepravní špičky zajistit aspoň dva náhradní autobusy pendlující mezi Roztokami a Podbabou. Bylo přece jasné, že jestliže se o půl deváté ráno stane na tak frekventovaném nádraží takováto mimořádnost, že se hned tak jezdit nebude. 2. Nechat pendlovat elefanty Roztoky - Podbaba. Obě koleje byly přece průjezdné. Ani jedno z toho se nestalo a důsledkem bylo, že zhruba mezi 8.30 a 10.30 se s ČD do Prahy nedostal nikdo. Takhle to nemá přece vypadat.
Tato skutečně tragická a obrovská nehoda se v železničním provozu devadesátých let stávala zhruba obden. Jen, že se tenkrát nepsalo o každém prdu.
Bylo to cargo. Ale vysvetluj neco zapšklemu cloveku.
Tzv. rozříznutí výhybky (odborně výměny) ještě neznamená její poškození. To je normální terminus technicus pro přestavení výhybky jízdou vlaku, někde se tak děje i záměrně. Napsat "rozřezaná výhybka" - to je fakt masakr. Novinářské řemeslo upadá a upadá. Když o něčem píšu, tak si o tom něco zjistím. Za dvě minuty na wikipedii vím, co je rozříznutá výhybka.
coz o to, ale docela me dostalo to, zda vyhybku uzamknout nebo ji bude treba opravit...
Jako da se z toho odvodit, ze nemusi byt poskozena, ale predpokladam dle clanku, ze ano...
Mně se nejvíc líbilo couvání rychlíku z Děčína z pražského zhlaví v Roztokách do stanice. Asi třicet lidí nejdřív vylezlo do kolejiště a šli pěšky na bus 340, zbytek pak zacouval do stanice. Busy 340, 350 kolabovaly, nestíhaly ani obrat, Libeňák zrušený, osobní vlaky se vracely z Roztok do Kralup, v mimořádnostech o jejich zkrácení nebylo ani slovo. Byl to zkrátka mumraj, jak se na první školní den sluší a patří!