Diskuze

Vlak v Holešovicích projel návěstidlo a zničil výhybku, škoda je 400 tisíc

Železniční provoz ve stanici Praha Holešovice dopoledne stál kvůli nákladnímu vlaku, který projel návěstidlo. Vlaky na Kralupy hodinu nejezdily, spoje do Německa nabíraly zpoždění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám otázku mimo téma, když vidím, že je tu dost odborníků na železnici, nedá mi to. Snad laskavý cenzor promine. Nevíte někdo, co to znamená, "udělat na lokomotivě brousek"? Podle kontextu šlo o parní lokomotivy a byl to asi nějaký způsob sabotáže.

0 0
možnosti
Foto

J59i42ř97í 75E15r71b57e78n

3. 9. 2018 21:43

Vím, co znamená okovaná mašina = s ploskou na okolcich po brzdění zablokovanymi koly. Ale brousek fakt nevím...

0 0
možnosti
Foto

M15a11r66t67i35n 10O58c37h

3. 9. 2018 17:02

Tvl rozřezal? Říznul!

0 0
možnosti

Nejvíc to nakonec odnesla S41 (libeňák), o prázdninách takový otloukánek (do půlky července nejezdil vůbec, poté jen na Podbabu) a kvůli poškození výhybky ho zrušili na dnešek kompletně a zítra zatím do 14 hodin. ;-(

0 0
možnosti

Bývaly doby, když jsem dělal dopravní průmyslovku (což uznávám, že bylo v minulém tisíciletí), že rozříznutí výměny znamenalo poškození závorníku, který tam byl od toho, zatímco přestavník, výměna i vlastní výhybka naopak měly tento úkon přežít bez poškození minimálně do (tehdy zkoumané) rychlosti 120 km/h. Takže se dalo po výhybce pomalu (neb byla neuzávorovaná) jezdit dál, dala se i přestavovat. Buď se něco moderně změnilo "k lepšímu" a nebo ta výhybka nebyla v moc dobrém stavu, protože hádám, že v Holešovicích po nádraží to víc než 120 nejelo...

4 0
možnosti

P40e68t39r 19F75r81a88n36c

3. 9. 2018 14:25

Ano, doba od minuleho tisicileti pokrocila. Na koridorovych tratich (a nejen tam) je drtiva vyhybek nerozreznych, k zajisteni krajni polohy neslouzi hak, ale celisti.

0 0
možnosti

Vlak rozřezal a a zničil vyhýbku.......................;-DR^

5 0
možnosti

Až na to, že pořádně nejezdily ani ty pitomý autobusy.

0 0
možnosti

Dopravci bych rozhodně vytkl, že na situaci nereagoval adekvátně. Měl dvě možnosti: 1. V době přepravní špičky zajistit aspoň dva náhradní autobusy pendlující mezi Roztokami a Podbabou. Bylo přece jasné, že jestliže se o půl deváté ráno stane na tak frekventovaném nádraží takováto mimořádnost, že se hned tak jezdit nebude. 2. Nechat pendlovat elefanty Roztoky - Podbaba. Obě koleje byly přece průjezdné. Ani jedno z toho se nestalo a důsledkem bylo, že zhruba mezi 8.30 a 10.30 se s ČD do Prahy nedostal nikdo. Takhle to nemá přece vypadat.

0 0
možnosti

D33a83v53i47d 62P87e40c16a

3. 9. 2018 12:15

Tato skutečně tragická a obrovská nehoda se v železničním provozu devadesátých let stávala zhruba obden. Jen, že se tenkrát nepsalo o každém prdu.

3 2
možnosti

U CD nic překvapivého.

2 31
možnosti

Bylo to cargo. Ale vysvetluj neco zapšklemu cloveku.

10 1
možnosti

Tzv. rozříznutí výhybky (odborně výměny) ještě neznamená její poškození. To je normální terminus technicus pro přestavení výhybky jízdou vlaku, někde se tak děje i záměrně. Napsat "rozřezaná výhybka" - to je fakt masakr. Novinářské řemeslo upadá a upadá. Když o něčem píšu, tak si o tom něco zjistím. Za dvě minuty na wikipedii vím, co je rozříznutá výhybka.

13 3
možnosti

coz o to, ale docela me dostalo to, zda vyhybku uzamknout nebo ji bude treba opravit...

Jako da se z toho odvodit, ze nemusi byt poskozena, ale predpokladam dle clanku, ze ano...

0 0
možnosti

Mně se nejvíc líbilo couvání rychlíku z Děčína z pražského zhlaví v Roztokách do stanice. Asi třicet lidí nejdřív vylezlo do kolejiště a šli pěšky na bus 340, zbytek pak zacouval do stanice. Busy 340, 350 kolabovaly, nestíhaly ani obrat, Libeňák zrušený, osobní vlaky se vracely z Roztok do Kralup, v mimořádnostech o jejich zkrácení nebylo ani slovo. Byl to zkrátka mumraj, jak se na první školní den sluší a patří! ;-)

6 1
možnosti