V Praze jezdily vozy T2 jen při testování, a to od roku 1955. Poslední jízda na pražských kolejích se uskutečnila v listopadu 1964.
Tramvaje T2 byly totiž od počátku koncipovány pro jiná československá města. Byly vyvinuty v letech 1951 až 1956 a sériově vyráběny v letech 1957 až 1962. Celkem bylo vyrobeno 771 vozidel, která jezdila v Československu a Sovětském svazu.
Dva nyní v Praze zrepasované vozy vyrobila vagónka Tatra Smíchov pro město Ostrava, kde sloužily až do roku 1996, dál však jezdily až do předloňského roku v Liberci.
„Nápad vrátit tramvaje T2 zpět do pražské MHD přišel ještě předtím, než poslední vůz Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou v listopadu 2018 definitivně vyřadil z provozu. Realizace tohoto projektu se tak povedla v poměrně krátkém čase cca 15 měsíců,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Tramvaje budou tuto sobotu vystaveny v pražské Vozovně Střešovice.
Jízdy pro veřejnost na lince číslo 2 zahájí muzeum v sobotu 7. a v neděli 8. března.
V tramvajích jsou instalovány bezkontaktní terminály pro pohodlný nákup jízdenek.
V budoucnu budou tramvaje T2 nasazeny především na nostalgickou linku číslo 23. která vede z Královky přes historické centrum (včetně Pražského hradu, Královského letohrádku či Národního divadla) na Zvonařku.