Když majitel odloží značky vozu do depozitu, nemusí za něj platit povinné ručení. Využívají to například vlastníci veteránů před renovací, ale i nepoctivci, kteří se chtějí vyhnout ekologické likvidaci vozu.
Mnoho lidí si nechalo povinnost až na poslední chvíli, na úřadech se proto teď tvoří fronty. Nejvíce zatížené je pracoviště registru vozidel v Praze 10.
„Město je připraveno přizpůsobit se náporu i tím, že přijme méně naléhavé žádosti teď a vypořádá se s nimi až později,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Otevře proto speciální přepážky, kde mohou zájemci podávat své žádosti s tím, že nebudou vyřizovány na počkání, ale v pořadí, v jakém byly přijaty.
Dvojí metr na majitele
Podle ministerstva dopravy většina vozidel, kterých se současná situace dotýká, již ani reálně neexistuje. Tímto opatřením chce v registru udělat pořádek.
„Podobně jako u takzvaných polopřevodů bylo i dočasné vyřazení vozidla často prostředkem, jak se vyhnout ekologické likvidaci a zbavit se auta. Papírově zůstalo v registru, ale nikdo už neměl přehled, co se s ním skutečně stalo,“ vysvětlil ministr dopravy Dan Ťok.
Lidem, kteří nestihnou do konce roku úřadu oznámit, kde se jejich auto nachází, hrozí pokuta nebo vymazání vozidla z registru. Rozhodující je, jak dlouhou dobu byly značky v depozitu uloženy.
„Majitelům vozidel vyřazených z provozu mezi 30. červnem 2013 a 1. lednem 2015 hrozí v případě promeškání termínu pokuta až padesát tisíc korun. Těm, kteří je mají odstavená ještě delší dobu, auta úředně zaniknou,“ vysvětlil ředitel odboru komunikace ministerstva dopravy Jakub Stadler.