Historicky první trolejbusy začaly jezdit Prahou 28. srpna 1936. V tehdejším Československu byly vůbec první a v ulicích vydržely šestatřicet let.
„V Praze trolejbusy dojezdily v roce 1972. Pozdější úvahy na jejich znovuzavedení na počátku devadesátých let vyšly naprázdno vzhledem k finanční náročnosti, kdy prioritou byla výstavba metra, případě alespoň omezený rozvoj tramvajové sítě,“ řekl vedoucí archivu DPP Pavel Fojtík.
O opětovném zavedení trolejbusů rozhodla skutečnost, že moderní baterie snižují finanční náročnost na infrastrukturu - vůz ujede velký kus cesty i bez připojení k troleji, přitom jsou lepší podmínky pro dimenzování a nabíjení baterií, než už běžných elektrobusů.
„Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu se nám ve zkušebním provozu osvědčil. Díky trakčním bateriím může Škoda 30Tr jezdit i bez trolejového vedení,“ konstatoval generální ředitel DPP Martin Gillar s tím, že trolejbus se nabíjí z trolejového vedení v Prosecké ulici a při přestávkách v obratišti Palmovka.
Trolejové vedení přitom pokrývá jen zhruba patnáct procent trasy linky.
Pravidelná hodinová linka
„Na lince číslo 58 budou bateriové trolejbusy jezdit denně přibližně od 9 hodin do 18:30 v intervalu 60 minut, v pátek od zhruba 12 hodin do 19:30,“ přiblížil jízdní řád Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.
Podle něj může DPP přistoupit i k úpravám jízdního řádu, které pak uvede na svých webových stránkách.
Stejně tak už je v plánu i rozšíření trolejbusové dopravy o další úseky. Konkrétně o pokrytí linky 140 z Palmovky přes Čakovice až do Miškovic.