Diskuze
Dopravní podnik otočil. Eskalátory na Veleslavíně pojedou oběma směry
Děkujeme za pochopení.
O79d37s79t30r70a82n64ě85n55ý 37U16ž53i95v37a55t58e93l
V62r14a41t61i74s48l11a89v 10K74u65l65h86á94n27e69k
Měli spíš říct, že eskalátory budou jezdit tak, jak je to v projektu tj. samozřejmě obousměrně. Zas nějaký myslitel na DP myslel...
J67a50r65o62m63í38r 38Š31r60á68m32e15k
A pak že jediný vtip, ve kterém se dá bydlet, je Brno
R33a51d18k85a 35J12o68h34n45o73v55á
Ještě by to chtělo dodělat eskalátory na druhé (vokovické) straně Evropské ulice.
J27a59n 89C42h20o54b52o13t
Tedy nevím, co je na obousměrných schodech převratného nebo divného? Pokud mají dva vedle sebe, bylo by asi logické, aby jely každý na druhou stranu, na druhé straně mnichovské metro má u většiny východů jen jeden, který se rozjíždí našlápnutím nástupní desky a rozjede se směrem, kterým je zrovna potřeba.
Pak samozřejmě nezastaví a nerozjede se naopak, když na něm zrovna nkdo jede...
Jen je občas k vzteku vidět starouška či matku s kočárem čekat na jednom konci, zatímco na druhém si každou půlminutu někdo s telefonem v ruce našlápne a s velkou slávou kolem čekajícího projde.
To je ovšem v lidech...
M86a78r91t20i80n 98Š92u11b26r63t
V Praze jsme pro takové schody asi ještě nedozráli. Nikdo nechce čekat na někoho, co chce jet zrovna opačně. Navíc takové schody mají smysl jen u výstupů, které přinejmenším část dne nejsou moc frekventované a mohou tak zajistit obousměrný pohyb hůře pohyblivým.
I v centru, kde se před časem vybíraly eskalátory do vestibulů, které pojedou dolů, aby se usnadnil pohyb starším lidem a kočárkům, přišla řada stížností, proč někdo zrovna schody v nějakém směru otočil, že to je přece zbytečné, aby vůbec nějaké schody jezdily dolů.
M34a77r88t63i54n 67Š32u12b36r44t
Njn, v tomto ohledu neměl DPP žádnou šanci se zavděčit. Zhruba za týden lze očekávat opět stížnosti na to, co si jiní stěžovatelé vymohli nyní.
Celý příběh je přitom úplně jednoduchý. Tato stanice buď neměla pro přestup na letiště složit vůbec, nebo jen max. 2-3 roky. Jelikož je stavba spolufinancována z fondů EU, což má přísná pravidla jak při stavbě, tak 5 let po ní, tak v okamžiku zjištění, že stanice bude přestupní daleko déle, než se při projektování někdy v roce 2007 čekalo, prostě není možné doplnit takový vícenáklad. Investor si koleduje, že pak nedostane z EU peníze dle žádosti a Praha by pak mohla přijít o několik miliard.
Ale po dostavbě se podařilo možnost doplnění eskalátoru vyjednat. Prostorově to v místě není žádná hitparáda. Jako všude kolem výstupů z metra vede spousta kabelů inženýrských sítí, pod původními schody byly prostory infocentra.
DPP vždy upozorňoval, že doplnění schodů bude komplikované.
Doplnit jen jedny chody a nechat vedle schodiště nešlo, neboť schodiště by bylo příliš úzké a eskalátor taky. V souhrnu by ty úzké schůdky a eskalátor nedostačovaly kapacitě lidí, co přijedou metrem a chtějí na bus.
Tj. při stavbě eskalátoru byla jediná možnost. Postavit dvoje úzké schody. Jen ty mohou mít při současné jízdě nahoru kapacitu pro odvezení lidí, kteří přijedou metrem. Proto je zcela logicky správné, aby oboje schody jely nahoru. Vedou také výhradně na nástupní zastávky.
V tomto místě se nepředpokládá, že by dolů chodili lidé z busů, co k metru přijeli na druhou stranu terminálu. Tam je nadále pevné schodiště a současně za přechodem o trochu blíže výtah, který vede přímo na nástupiště, takže možnost pro starší a hůře pohyblivé, jak se dostat do metra, zde viditelně je.
Dolů tudy ovšem chodí lidé, co vystoupí z kladenských vlaků. Teď jich je ještě o to více, že je zavřený Negrelliho viadukt. A máme tu kardinální spor o směr jízdy chodů, který DPP nemůže vyhrát, protože možnost postavit něco jiného než dvoje eskalátory neměl.
M16a34r91t98i58n 44Š42u73b67r74t
Takže, když pojedou oba eskalátory nahoru, lidé od vlaků budou muset ještě přejít místo pro přecházení v terminálu a sejít do metra po pevných schodech tam, kudy do metra nadále budou chodit všichni, co busem do terminálu přijedou. Těchto lidí od vlaku je mnohodesíteknásobně méně, než lidí, co chtějí k busům, ale přesto DPP dostane vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí jedny schody nahoru a jedny schody dolů.
Když pojede jeden eskalátor nahoru a jeden dolů, je zcela nereálné, aby ten nahoru byl schopen pojmout nápor lidí, co přijedou z nástupiště od jednoho metra. Z nástupiště do vestibulu jede ten dav ve špičce dvěma širokými eskalátory, kde se vejdou dva lidé vedle sebe, takže najednou mohou do vestibulu vyjet 4 lidé. Ale dále na povrch na tom úzkém eskalátoru bude moci pokračovat pouze 1 člověk, pokud druhé schody pojedou dolů. Tedy vznikne fronta. Navíc nové schody v záběhu mívají své nálady, takže v prvních měsících párkrát nahoru určitě nepojedou. I v tomto případě dostane DPP vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí oba eskalátory jen nahoru.
A tomu se říká koloběh života a eskalátorů. Holt, pokud technicky jde postavit jen něco, je potřeba si vybrat, jaký režim je po dostavbě výhodnější a mít nějakou míru tolerance k tomu, že holt všichni vyhrát nemůžeme.
P88a61v52e98l 60K79u54d98r21n31a
Schody na Nadrazi Veleslavin byly tolik charakteristicke pro Ceskou Republiku! Takovou kombinaci slavobrany a zaroven (nebal bych se rici) osvetimske selekce jsem jinde nevidel. Nonverbalni komunikace probihala priblizne takto: "Dobry den, prominte prosim, jedu z letiste a hledam, jak se dostat do metra" "Tak si capni ty svy kramy a hybaj po schodech, ty turisto". "Prominte prosim, ale ty schody jsou mokre a klouzaji a eskalatory jsem nikde nenasel". "To asi proto, ze tady zadny nejsou, ty myslivno". "Prominte prosim, ale prestup z letiste na metro bez eskalatoru je preci nesmysl a eskalatory maji i v zemich tretiho sveta, treba v Bangladesske Dhace"."A koho to s.re mladej(starej)? Tady ses v Cesku a tady je zivot tvrdej"."Dobra, prijimam, zdejsi lid je zrejme houzevnaty, ale precijen, nemohl by mi nekdo pomoci?"."Pomocnici maji pracovni vesty a jsou dole, tak poloz kufry a skoc je pozadat o pomoc"."Prominte prosim a proc jsou pomocnici dole, kdyz turiste prave prijeli a potrebuji pomoc nahore?"."Protoze prsi a utiraji vodu, ktera steka po schodech, ty divizno. No a co, ze tohle schodiste nema strechu, to je architektonickej zamer ty zpovykana turisticka luzo". "Tak vam moc dekuji za pomoc, ale radeji se vratim na letiste a navstivim jinou zemi, kde maji eskalatory pod strechou". "Val a uz sa nevracaj".
R42a22d84e67k 81J93a53n69a76t65a
Je vám doufám známo, že tyto eskalátory jsou u nástupní zastávky, takže jimi dolů téměř nikdo jezdit nebude?
Takto zareagovali jen aby uklidnili neodborné remcaly. Po čase se to tiše vrátí zpátky.
M26a41r19k62é14t60a 65P56o43l13á52k18o29v94á
"Už to že se eskalátory dodělávali po kolaudaci svědčí o kvalitě našich jak zadavatelů tak projektantů."
Dejte tam staré, ruské, ze 70. - 80. let, jak tu někdo psal níže, a vydrží navěky.
Stejně tak, jako turbíny apod. ze třicátých let, které anglosasové všude po světě také donutili "vyměnit" ( vyhodit ), aby tam mohli nacpat své výrobky, které nejsou jakostní ( kvalitní ).
Lidé, vracejte se ke starému dobrému, a odmítejte šmejd, i kdyby byl sebemodernější ( auta, nábytek, vztahy, ... ). Tím si zlepšíte jakost života - vrátí se vám pocit štěstí.
M18a70r52t73i17n 21Š33u38b45r95t
V době zpracování projektu se předpokládalo, že z Veleslavína se na letiště nebude jezdit autobusy vůbec (bude-li již vlak), nebo jen cca 2-3 roky, než se dobuduje na letiště metro. A to by instalace eskalátorů nedávala z hlediska nákladů smysl.
Když bylo jasné, že se tak nestane, a Veleslavín bude přestupní stanicí na busy dlouho, tak rozsáhlá změnu v projektu, na který se žádá spolufinancování z fondů EU, byla neřešitelná. Je to razantní vícenáklad a všichni známe různé Buštěhrady apod. Takže tato ochrana před vícenáklady vedla k tomu, že se tam eskalátor doplnit během realizace nedal.
I nyní během pětiletého období udržitelnosti projektu to bylo nesmírně složité provést, nejen kvůli podmínkám přijetí dotace, ale i proto, že v okolí toho výstupu vede po obvodu řada sítí, pod schody byla část infostřediska apod.
H94o33n31z78a 57N55o90v13á87k
Ještě kdyby tak chtěli zakrýt tu ostudu co se tyčí nad zastávkou autobusu na letiště.
Ostuda českého fotbalu. Pohár končil bitkou fanoušků, zasáhli těžkooděnci
Místo vítězného křepčení s pohárem hromadná bitka fanoušků. Ostuda, ze které se bude český fotbal...
Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla
Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Vychytávka jako z Jamese Bonda. Řidič za jízdy měnil na autě poznávací značky
Pražští policisté si na začátku května všimli vozu, které nemělo odpovídající poznávací značku a...
Plzeň - Sparta 1:2, k titulu i pohár. Finále rozhodl v nastavení Birmančevič
Sparťanští fotbalisté po pěti dnech slaví další trofej. Po zisku titulu zvítězili ve finále...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Škody za 100 milionů. CityElefant je po srážce s lokomotivou v Praze poničený
Na pražském hlavním nádraží se v pátek dopoledne střetl osobní vlak s posunovací lokomotivou....
Při hokeji padlo přes půl milionu piv, nejvíc při zápase Kanada – Švýcarsko
Náročné týdny má za sebou O2 arena, a to v souvislosti s proběhlým mistrovstvím světa (MS) v...
Senior nezvládl řízení, s autem sjel ve Vráži do kolejiště. Stál provoz vlaků
Osobní auto ve středu ve Vráži na Berounsku vyjelo ze silnice a skončilo v kolejišti. Kuriózní...
Oslavy mistrů: Špaček si zničil sako. Nechtěl jsem u premiéra smrdět, smál se
Čeští hokejisté pokračují v mistrovských oslavách. Ve středu se sešli u premiéra a trochu...
Pražský klášter, který vypadá jako z Harryho Pottera, se promění na hotel
Investiční skupina Cimex plánuje zrekonstruovat bývalý klášter svatého Gabriela v pražské Holečkově...
Rozdáváme mléčnou výživu ZDARMA
Už jste slyšeli o nové pokračovací mléčné výživě BEBA SUPREMEpro 2 určené dětem od ukončeného 6. měsíce? Nyní můžete tuto nejdokonalejší recepturu...