Vedoucí Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá na snímku z roku 2018 | foto: ČTK

Někdy naše vize předběhnou dobu, říká šéfka DigiLabu Škody Auto

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Zapojení umělé inteligence do aut či projekty pro sdílenou ekonomiku. A nejen to testuje Škoda Auto v inovativním centru DigiLab, které má kromě Prahy pobočky v několika zemích. Řada nápadů se hned v praxi ani neuplatní, protože jednoduše přijdou příliš brzy a jsou v tu chvíli třeba příliš drahé, říká šéfka DigiLabu Jarmila Plachá.

 „V říjnu 2016 jsme začínali jako One Woman show a hledali jsme lidi,“ popisuje začátky svého působení v automobilce jeho šéfka Jarmila Plachá.

Jak budou vypadat auta za deset let? Prý budou jako mobilní telefon, do kterého se instalují aplikace.
To přirovnání v symbolické a zjednodušené rovině platí, ovšem auto nelze zcela srovnávat s mobilním telefonem. Hlavní rozdíl je v požadavcích na bezpečnost. Jde zejména o zajištění bezpečnosti pro nové služby konektivity a mobility. Pokud někdo získá přístup k vašemu mobilnímu telefonu, existuje riziko zneužití osobních dat, ale nejde přímo o ohrožení vašeho života.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se