Automobilový jeřáb Liebherr LTM 1050–3.1 je postaven na třínápravovém podvozku, pohání ho šestiválcový motor o výkonu 270 kW a má automatickou převodovku.
„Všechny nápravy jsou poháněny a řízeny hydraulicky systémem, který umožňuje i krabí chod. Řídit lze i z kabiny jeřábníka, jeřáb je vybaven systémem aretace náprav pro možnost pojíždění s břemenem. Kabina osádky je vyhřívaná a dvoumístná,“ popsal novinku mluvčí pražských hasičů Martin Kavka.
Jeřáb je tvořen teleskopickým výložníkem o maximální délce 38 metrů, tvoří ho základní díl a tři výsuvné prvky. Vysouvání výsuvných dílů je souměrné a vysouvají se ve stejnou chvíli všechny tři. Zařízení lze ovládat dálkově, jeho maximální nosnost při použití největší kladnice (součást jeřábu, kde se navíjí lano na kladku – pozn. red.) je 50 tun.
„Stroj byl dodán s kladnicí s celkovou nosností 30 tun, kladnice s nosností 46 tun je dodána samostatně jako originální příslušenství. Kabina jeřábníka je vyhřívaná a vybavena klimatizací. Odvětráno a vyhříváno je i sedadlo obsluhy,“ doplnil mluvčí.
Ovládání umožňuje provádět nejméně tři pohyby současně – zvedání či spuštění výložníku, zvedání či spouštění kladnice, otáčení jeřábové nástavby, popřípadě vysouvání či zasouvání teleskopických dílů výložníku. „Přetěžovací zařízení hlídá stav systému a omezuje nebezpečné pohyby,“ sdělil mluvčí.