Dopravní podnik trvá na projektu opravy metra Nádraží Holešovice

  19:10aktualizováno  19:10
Pražský dopravní podnik (DPP) si stojí za dohodou s firmou Nové Holešovice Development ohledně opravy stanice metra C Nádraží Holešovice a rozvoje jejího okolí. Podobný model spolupráce by měl podle vedení podniku fungovat i jinde, nejblíže k dohodě je stanice Roztyly. Developerská firma CPI záměr městského podniku napadá.

Zastávka metra Holešovice. | foto: Profimedia.cz

Novinářům své stanovisko ve čtvrtek sdělil ředitel DPP Petr Witowski. Dohodu napadla firma CPI Property Group zejména kvůli tomu, že podnik nevypsal veřejný tendr. Podle názoru podniku to v podobných případech není nutné, smlouvu nicméně ještě prověřuje a před podpisem čeká na právní stanoviska.

Dohoda předpokládá založení společného podniku s účastí soukromníka a DPP, který bude mít na starosti revitalizaci stanice i stavbu kanceláří a bytů v okolí. Firmu Nové Holešovice Development vlastní developerské firmy Karlín Group a Ungelt Group spolu s dalšími investory.

Majetkový podíl bude pro DPP přínosem

Witowski uvedl, že výhodami spolupráce se soukromníkem je úspora při opravě stanice a zhodnocení pozemku, který DPP do podniku vloží. „Další přidaná hodnota je, že máme majetkový podíl ve společném podniku a já předpokládám, že DPP z toho do budoucna bude mít nezanedbatelný příjem,“ dodal.

Firma CPI Property Group podala k Nejvyššímu státnímu zastupitelství podnět k prošetření dohody, která podle ní byla dojednána bez transparentního výběrového řízení a provází ji nesrovnalosti. Podle Witowského by nicméně nedávalo smysl podnik zakládat s jinými firmami s ohledem na to, že jediná Karlín Group v oblasti vlastní pozemky, kde plánuje stavět. Proto by postrádalo smysl i výběrové řízení.

Ředitel dodal, že podle právní analýzy podniku výběrové řízení navíc nebylo nutné. Na základě žádosti magistrátu o dodatečné prověření smlouvy nicméně DPP zadal vypracování další analýzy, která by měla být hotova do konce týdne. Poté vznikne ještě oponentní posudek a pokud bude podnik se závěry spokojen, dohoda by podle Witowského mohla být podepsána v řádu týdnů. „Jsme hluboce přesvědčeni o tom, že se tu skutečně nedějí žádné nekalosti, jak se tu někdo snaží prezentovat,“ shrnul šéf podniku.

Prezident Karlín Group Serge Borenstein uvedl, že v případě podpisu dohody bude ve spolupráci s městem ihned vypsána mezinárodní architektonická soutěž na podobu stanice metra a jejího okolí. „Domnívám se, že by se teoreticky mohlo začít stavět v horizontu tří let,“ doplnil výkonný ředitel firmy Jan Ludvík. Město v současnosti připravuje územní studii celého brownfieldu mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Vltavská, která je nutná pro připravovanou změnu územního plánu. Po ní bude možné z území sejmout stavební uzávěru.

V případě, že DPP dohodu uzavře, by se podobný model spolupráce měl využít i při rozvoji jiných stanic metra, protože vedení podniku jej považuje za nejlepší způsob zhodnocení majetku, který je běžný i v zahraničí. Witowski uvedl, že z dalších projektů je nejblíže k uzavření dohody stanice Roztyly, kde podnik jedná s firmou Passer Invest. „Bavíme se o velmi podobných, ne-li stejných principech, jako jsou v Holešovicích,“ uvedl a dodal, že dohoda by mohla být uzavřena v první polovině příštího roku.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Policie vypátrala řidiče formule, která se proháněla po dálnici

Policisté vypátrali řidiče, který jel v září po dálnici D4 mezi Příbramí a Dobříší ve formuli. Hrozí mu pokuta v řádu...

Wengerovi učarovala fyzička Slavie. Něco takového jsem neviděl, uznal

Před dvanácti lety po bezbrankové remíze na Strahově ocenil Arséne Wenger, tehdy trenér Arsenalu, slávistickou...

Při páteční tragické nehodě zemřela záchranářka, matka dvou dětí

Na pražském Smíchově v pátek ráno po srážce s motocyklem zemřela žena, která přecházela silnici se svým psem. Ukázalo...

Po srážce s motorkou zemřela mladá žena i její pes, doprava kolabovala

Tragická dopravní nehoda omezila v pátek ráno provoz na pražském Hořejším nábřeží. Po srážce s motorkářem zemřela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Praze za dva a půl roku dojdou registrační značky pro auta, vyčerpá čísla

Pražský magistrát vyčerpá zhruba do dvou a půl roku všechny možné kombinace registračních značek na osobní vozidla....

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Žena si v autě zabouchla klíče i spící miminko, hlídka musela rozbít sklo

Pražští strážníci pomáhali ženě, která nedopatřením zabouchla v autě své malé dítě i s klíčky. Protože náhradní neměla,...

Premium

Přizpůsobit by se měla auta, nikoliv lidé, říká architekt nového Václaváku

Pocit bezpečí ve městě podle architekta Jakuba Ciglera často narušuje doprava, které se město přizpůsobuje více než...

V Kamýku mají vyrůst nové bytové domy, místní ale o zástavbu nestojí

Obyvatele části Prahy 12 rozzlobila studie, kterou schválili tamní radní a která navrhuje zástavbu na sídlišti Kamýk....

Němci za posprejování Karlova mostu dostali podmínku a 100 tisíc pokuty

Za posprejování Karlova mostu uložil Obvodní soud pro Prahu 1 třiadvacetiletému Niclasi Steigerovi a jeho o sedm let...

Najdete na iDNES.cz