Týkat se bude částí území regionů, kde žije kolem 150 tisíc obyvatel, konkrétně třeba Rakovnicka, Žatecka, Podbořanska a dalších. V ideálním případě by systém měl fungovat od 10. prosince, řekl krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).
Impulzem pro projekt bylo mimo jiné plánované omezování některých málo využívaných dopravních spojů. „Iniciativa opravdu vzešla ze Svazku obcí Rakovnicka pro zajištění dopravní obslužnosti,“ uvedla za svazek nazývaný též ODORAK starostka obce Čistá Blanka Čebišová. Organizace spojuje značnou většinu obcí Rakovnicka.
Lokálky přežily, na Mělnicku i Slánsku zatím budou vlaky jezdit dál![]() |
Posíleno bude například železniční spojení Rakovník - Blatno u Jesenice. Na Trati Lužné u Rakovníka a Žatec bude lepší návaznost jízdních řádů na pracovní směny.
Projektem vznikne také několik autobusových linek, které by využívaly i soukromé společnosti pro přepravu svých zaměstnanců, což by zajistilo částečnou naplněnost spojů. Vznikne tak například linka 305 mezi Karlovými Vary, Lubencem, Zličínem a Prahou. Posílena bude i víkendová doprava do Rakovníka a zlepší se též dopravní obslužnost Podbořanska a Žatecka.
Kraje ještě budou pracovat na nastavení placení a vzájemném proúčtování tarifů. Smlouvy budou projednávat krajská zastupitelstva. „Musíme samozřejmě vytvořit systém objednávek,“ uvedl Borecký.
„Co se týče našeho kraje, pak v případě železniční dopravy společně se Svazkem obcí ODORAK posílíme víkendovou dopravu na trati z Rakovníka do Kralovic. Co se týče autobusů, pak v rámci Čtyřmezí vznikne nová regionální linka 766 spojující náš kraj s Ústeckým. Propojí Kralovice, Jesenici a Podbořany,“ doplnil náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek (STAN).
Jedním z cílů projektu je motivovat obyvatele k využívání hromadné dopravy.
7. prosince 2018 |