V Praze stejné kamery fungují asi deset let, v Plzni začal jejich zkušební provoz 1. prosince. Zatím jsou namontované dvě a sledují provoz na Rokycanské třídě, tedy na výpadovce mezi centrem města a dálnicí D5 na Prahu.
Vedoucí odboru bezpečnosti a prevence kriminality plzeňského magistrátu Aleš Průša uvedl, že kamery jsou pilotní částí většího projektu.
"Pokud se osvědčí, v budoucnu bychom chtěli mít na všech příjezdech do Plzně po dvou kamerách. Když systém zjistí, že značka na autě, které projelo pod kamerou, je v databázi odcizených, zprávu okamžitě dostává operační důstojník policie," řekl Průša.
Obě zařízení nad silnicí, která kromě kontroly poznávacích značek aut přenášejí i běžný obraz o dění na ulici do centrály městského kamerového systému, a jejich propojení s databází kradených aut a značek, stálo bezmála 700 tisíc korun.
"Z kraje jsme získali dotaci 471 tisíc korun," vysvětlil Aleš Průša. Na rozdíl od radarů na křižovatkách, které fungovaly jen několik měsíců a město si je pronajímalo od soukromé firmy, tyto kamery patří městu a i jejich provoz zajišťuje městská organizace.
Obě kamery značky aut prověřují ve dne i v noci. Nyní technici dolaďují jejich přesné nastavení. Podobné zařízení využívá policie šest let v prvním českém dálničním tunelu Valík u Plzně.