- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejsem národohospodář abych posuzoval ekonomiku trolejbusů a autobusů. Odborníků je jistě v Pardubicích nespočet. Ona ta doprava tomu také odpovídá - chybí hlavně obchvaty. Průjezdnost městem a zejména u nádraží ČD je už nyní tristní. Ale pokud se zavře podjezd na 17. listopadu a nebude alternativa u Parama, tak kolaps bude dokonalý.
Možná by slušelo nastínit nějaký smysluplný hmg. staveb + uzavírek, Garantem musí být radnice a kraj. Tam se dopravní obslužnost však dlouhodobě nezvládá. A článek to jen podtrhuje.
Mám sice velmi rád ekologické způsoby dopravy, ale neměli bychom se trochu posunout v době? Mně to připadá, jak když jsme usnuli v minulém století.
Já jsem chápal elektrifikaci trolejbusy v době, kdy po městě smrděly naftové autobusy, ale dnes v době, kdy autobusy umí jezdit na CNG, LPG, elektrobusy na baterky, za chvíli předpokládám na vodík...?
Opravdu je nutné za velké investiční výdaje v desítkách milionů instalovat sloupy, instalovat drátové vedení (s kterým je pak v zimě problém), kupovat trolejbusy, které jsou min. o 1/3 dražší i než ekologické autobusy?
O vzhlednosti trolejových sítí (např. dráty Třída Míru) už raději ani nemluvím...
Rozumím tramvajím, které mají v jiných městech samostatné pruhy mimo ostatní dopravní prostředky (=rychlý způsob dopravy). To bohužel není případ trolejbusů. Ekologický rozdíl mezi ekoautobusy a trolejbusy tak už dnes v podstatě nevidím, takže by mne od pana Pelikána zajímala v nějakých periodikách ekonomická návratnost trolejbusů včetně počátečních investic (sítě, vyšší pořizovací cena) a vyšší údržby (sítě, servis) vs. elektrobusy (které navíc nehyzdí sloupy/dráty)
Návratnost trolejbusů je kratší, než u elektrobusů.
"Dopravní podnik v Pardubicích bude mít v nejbližší době dvě nové trolejbusové tratě."
„Trolejbusová trať do Ohrazenic bude dokončena začátkem příštího roku."
Který je to ten příští rok? Máme rok 2018, takže příští je 2019, že.
To víte, než to redaktoři zpracujou, tak to chvíli trvá.