Diskuze

Trolejbusy v Pardubicích získají nové tratě, klíčovou do depa ale ne

Dopravní podnik v Pardubicích bude mít v nejbližší době dvě nové trolejbusové tratě. Jedna povede k firmě Foxconn a druhá do Ohrazenic. Hromadná doprava se ale stále nemůže dostat k náhradnímu příjezdu do depa kolem Parama. Přitom jej bude brzy potřebovat, protože se plánuje zavření podjezdu na ulici 17. listopadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nejsem národohospodář abych posuzoval ekonomiku trolejbusů a autobusů. Odborníků je jistě v Pardubicích nespočet. Ona ta doprava tomu také odpovídá - chybí hlavně obchvaty. Průjezdnost městem a zejména u nádraží ČD je už nyní tristní. Ale pokud se zavře podjezd na 17. listopadu a nebude alternativa u Parama, tak kolaps bude dokonalý.

Možná by slušelo nastínit nějaký smysluplný hmg. staveb + uzavírek, Garantem musí být radnice a kraj. Tam se dopravní obslužnost však dlouhodobě nezvládá. A článek to jen podtrhuje.

0 1
možnosti

J75a19n 47V19r35a32b22e79c

2. 1. 2018 11:01

Mám sice velmi rád ekologické způsoby dopravy, ale neměli bychom se trochu posunout v době? Mně to připadá, jak když jsme usnuli v minulém století.

Já jsem chápal elektrifikaci trolejbusy v době, kdy po městě smrděly naftové autobusy, ale dnes v době, kdy autobusy umí jezdit na CNG, LPG, elektrobusy na baterky, za chvíli předpokládám na vodík...?

Opravdu je nutné za velké investiční výdaje v desítkách milionů instalovat sloupy, instalovat drátové vedení (s kterým je pak v zimě problém), kupovat trolejbusy, které jsou min. o 1/3 dražší i než ekologické autobusy?

O vzhlednosti trolejových sítí (např. dráty Třída Míru) už raději ani nemluvím...

Rozumím tramvajím, které mají v jiných městech samostatné pruhy mimo ostatní dopravní prostředky (=rychlý způsob dopravy). To bohužel není případ trolejbusů. Ekologický rozdíl mezi ekoautobusy a trolejbusy tak už dnes v podstatě nevidím, takže by mne od pana Pelikána zajímala v nějakých periodikách ekonomická návratnost trolejbusů včetně počátečních investic (sítě, vyšší pořizovací cena) a vyšší údržby (sítě, servis) vs. elektrobusy (které navíc nehyzdí sloupy/dráty)

2 2
možnosti

Návratnost trolejbusů je kratší, než u elektrobusů.

1 1
možnosti

"Dopravní podnik v Pardubicích bude mít v nejbližší době dvě nové trolejbusové tratě."

„Trolejbusová trať do Ohrazenic bude dokončena začátkem příštího roku."

Který je to ten příští rok? Máme rok 2018, takže příští je 2019, že. ;-)

1 0
možnosti

To víte, než to redaktoři zpracujou, tak to chvíli trvá. :-)

0 0
možnosti