„Pardubičáci, jste silnější, než si myslíte,“ stálo původně na reklamních plochách v rámci kampaně, která obdobný slogan používá napříč jednotlivými městy.
„Smál jsem se. Je to přesná ukázka toho, když kreativci z Prahy vymýšlí kampaň a neověří si místní reálie,“ uvedl třeba na Facebooku Jan Böhm. Další uživatelka doplnila, že oslovení Pardubičáci ji ráno cestou do práce „pěkně naštvalo“.
Spořitelna zareagovala okamžitě. „Chybu s nesprávným oslovením jsme si uvědomili. Od 15. června jsme upravili veškeré online reklamy, od 18. června pak vyměnili i plakáty rozmístěné v Pardubicích,“ uvedl mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.
„Děkujeme všem obyvatelům Pardubic za upozornění na naši chybu. Je to pro nás poučení do budoucna,“ dodal.
Spořitelna omluvu připojila i do samotné reklamy. Na ní nově stojí za poznámkovou hvězdičkou: Pardubáci! Děkujeme, že jste nás upozornili, a omlouváme se za nevhodné zvolené oslovení ‚Pardubičáci‘. Každá zkušenost, ze které se poučíme, nás dělá silnější.“
Že to s pojmenováním obyvatel Pardubic není jednoduché, dokládá skutečnost, že ani oslovení Pardubáci není ve skutečnosti správné.
„Podoby obyvatelského jména Parduban, Pardubák, Pardubičák, které se v praxi poměrně často objevují, nejsou spisovné,“ stojí v jazykové příručce Ústavu pro jazyk český. Jako jediný spisovný uznává výraz Pardubičan.
Jak je ve městě oslovení Pardubáci zažité, však ukazuje i skutečnost, že jej má v názvu i politické sdružení v místním zastupitelstvu.