Obyvatelé Pardubic se proti kampani spořitelny ozvali. | foto: Facebook

Spořitelna naštvala obyvatele Pardubic oslovením, jež je uráží. Plakáty mění

  • 233
Česká spořitelna namíchla obyvatele Pardubic. Ve sloganu své reklamní kampaně je oslovila označením Pardubičáci. Problém je, že takové oslovení místní považují za hanlivé, protože sami si říkají Pardubáci. Spořitelna proto bannery rychle vyměnila.

„Pardubičáci, jste silnější, než si myslíte,“ stálo původně na reklamních plochách v rámci kampaně, která obdobný slogan používá napříč jednotlivými městy.

„Smál jsem se. Je to přesná ukázka toho, když kreativci z Prahy vymýšlí kampaň a neověří si místní reálie,“ uvedl třeba na Facebooku Jan Böhm. Další uživatelka doplnila, že oslovení Pardubičáci ji ráno cestou do práce „pěkně naštvalo“.

Spořitelna zareagovala okamžitě. „Chybu s nesprávným oslovením jsme si uvědomili. Od 15. června jsme upravili veškeré online reklamy, od 18. června pak vyměnili i plakáty rozmístěné v Pardubicích,“ uvedl mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.

„Děkujeme všem obyvatelům Pardubic za upozornění na naši chybu. Je to pro nás poučení do budoucna,“ dodal.

Spořitelna omluvu připojila i do samotné reklamy. Na ní nově stojí za poznámkovou hvězdičkou: Pardubáci! Děkujeme, že jste nás upozornili, a omlouváme se za nevhodné zvolené oslovení ‚Pardubičáci‘. Každá zkušenost, ze které se poučíme, nás dělá silnější.“

Že to s pojmenováním obyvatel Pardubic není jednoduché, dokládá skutečnost, že ani oslovení Pardubáci není ve skutečnosti správné.

„Podoby obyvatelského jména Parduban, Pardubák, Pardubičák, které se v praxi poměrně často objevují, nejsou spisovné,“ stojí v jazykové příručce Ústavu pro jazyk český. Jako jediný spisovný uznává výraz Pardubičan.

Jak je ve městě oslovení Pardubáci zažité, však ukazuje i skutečnost, že jej má v názvu i politické sdružení v místním zastupitelstvu.