- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co takhle rychle dostavět obchvaty co jsou už hooooodně dlouho plánovaný..Určitě by se ulevilo u nádraží.
Já OPRAVDU nepochopím, jak je možné, že někdo vůbec schválí 1 PRUH pro všechny auta z Polabin+Chrudimi+HK směrem do města
Kde teprve další semaforová křižovatka u nádraží ČSAD to poté rozmělní na auta na rychlodráhu a auta do centra k Tescu...
Mezi oběma semaforovými křižovatkami byly před rekonstrukcí 2 pruhy a i tak to bylo hektické, teď jsme jako všichni najednou překvapení, že jsou v 1 pruhu kolony?
Opravdu BEZ KOMENTÁŘE.
Naproti je budova lihovaru+trávník+nyní nepoužívaný chodník, proč proboha všechno nerozšířili o ty 2metry k lihovaru a neudělali tam pruh navíc???
Obrácený směr (z města ven, kde jsou 2 pruhy) je úplně v pohodě...
Pokud se bude preferovat individuální doprava na úkor MHD, nevyřeší se nic, protože čím průjezdnější to pro IAD bude, tím víc jí to přitáhne.
Situaci by vyřešilo, kdyby se bývala realizovala silniční průpojka od Holic k Trojici, která měla vést rovně přes autobusové nádraží kolem skateparku a dále mezi Albertem a UniHobby. Tím by se špunt u nádraží zcela odstranil a mělo by to i další výhody. Leč bohužel...
Budovat se nic nemusí a stačí zprůjezdnit ulici závodu míru na kruhový objezd.
Když jsem byl ještě kluk, za sociku, sledoval jsem na třídě Míru vývěsku okresního svazu architektů. A tam byl projekt dořešení tzv. rychlodráhy. Přibližně U Marka se zdvihal mohutný nadjezd, který překlenul celý prostor dnešního náměstí Jana Pernera až po zhruba dnešní Albert. Už tehdy si někdo uvědomoval, že - alespoň na papíře - je potřeba dořešit situaci před nádražím velkoryse, když už tam vyústili rychlodráhu. A to se o dnešní dopravě a hypermarketech, které tam dnes jsou, nemohlo nikomu ještě ani zdát...
vy.sral bych se na novoty, vrátil od úrovně lihovaru 2 pruhy směrem do centra a fertig. MHD může zatáčet k nádraží ze společného pruhu směrem k Hypernově.
Anebo se měli na celou odbočku u lihovaru vyhulánkovat, nechat vjezd k nádru jen Hypernovy s tím, že by si MHD ve směru do Polabin a Svítkova prostě udělala před nádrem kolečko.
Dokážete si představit co by se stalo, kdyby vozy MHD ČEKALY na odbočení ve společném pruhu? Uvědomte si, že narozdíl od Parama a Polabin, se od města a z rychlodráhy se najíždí ze dvou pruhů. Ze dvou pruhů by jste to tam stáhnul na jeden, kdo by taky čekal, než vůz MHD bude moct odbočit. Takže ve výsledku docílíte jen toho, že se to ucpe i z druhé strany. Celé to tam stojí kvůli nutnosti nějak spojit frekventované směry z Parama a z Polabin. To je základní problém, kterému nepomůže ani deset pruhů, protože najednou jet nemůžou.
A omezovat všechny okolo kvůli autům snad ani nemyslíte vážně. Do teď se to tak dělalo a preference aut přinesla jen kolony.
Bakajsa na Hrad, toho debila se prostě musíme zbavit
MHD tam tu dopravu nijak nezatěžují, právě naopak MHD na tom nejvíce trpí. Pokud MHD zajíždí od centra směrem na nádraží, tak zdlouhavě čeká na semaforu a pouští protijedoucí kolony...ale když má zelenou MHD, stěží projedou max 2 autobusy/trolejbusy......
Pane Bakajso, možná by pomohly Vámi oblíbené ostrůvky a zelenobílé patníky, které velmi prakticky zužují vozovky a přispívají ke zpomalení jízdy všech vozidel a tím nesporně přispívají i k bezpečnosti dopravy.
Tak třeba před nádražím už zachránili balisety dost slepých řidičů osobáků a dodávek, před placením škod na vozech MHD. Tam je ze zrcátka vidět do vedlejšího pruhu až za nima. Ale i tak lidi zrcátka nepoužívaj.
Navíc je tam zajímavé sledovat, jak se z jedné strany vozy MHD bez problémů protáhnou mezi balisety a obrubníkem a osobáky z druhé strany musí do protisměru. Asi jsou osobáky širší a delší než vozy MHD a nebo je ten pruh užší.
V jednu chvíli to vypadalo, že se podařilo vyladit semafor u lihovaru. Když přijížděl vůz MHD proti "plné červené" tak ho to hned pustilo a díky tomu vypadla jedna červená, kvůli lihovaru (směry do nádraží a z lihovaru jsou pevně spojené). To samé když bylo od Alberta prázdno, semafor okamžitě pustil, aby vůz MHD projel dřív než někdo přijede a tudíž se to zbytečně nezastavovalo. Teď se v tom opět vrtali a směry do nádraží a z lihovaru spojili napevno tak, že když jede jeden, jede pak ten druhý.
A u Alberta do teď nebyli schopní převést ty dva pevné špunty (doleva na nádraží a šipka rovně z Parama) na smyčky.
Tak uvidíme co tam vymyslí