MN

Krásné moderní letiště s parkováním zdarma 5 minut chůze od terminálu, létám z něj pravidelně dopolední linkou do Alicante a letadlo je vždy nacpané do posledního místa.

Pokud se podíváme na polohu Pardubic a vezmeme dojezdovou vzdálenost cca 1 hodinu tak je tam několik milionů potenciálních klientů včetně Prahy.

Tipuji totálně neschopné vedení letiště pokud se jim tam nepodařilo za mnoho let dohodnout další pravidelné linky.

Foto

S tou neschopností je to pravda. Ale je způsobená strukturou vlastnictví.

Závěr to shrnuje asi nejlépe - je to v podstatě ryze politický populismus, jinak ekonomický nesmysl, zkrátka mezinárodní letiště v tak malém městě nikdy úspěšně fungovat nebude, a je jen otázkou času kdy se to samo ekonomicky zahubí.

JK

To nesouvisí s velikostí města, ale spádové oblasti. I její minimální rozsah od Jaroměři po Chrudim dělá cca 250 000 lidí.

VS

V ideálním případě by Pardubice a Praha fungovali podobně jako funguje Brusel Charleroi a Brusel Airport. Polohu na to mají, dvě krajská města, leží na vlakovém koridoru, kousek od města je dálnice. Ale to by museli přetáhnout nízkonákladovky a ne mít 99% letů sezonní charter.

JM

J50a77n 31M67o17l47n46á64r

1. 5. 2024 7:43

Zbytečné letiště jako v KV. Stačí Praha, Brno, Ostrava.

JP

Držet kdekoli mimo LKPR trvale podmínky pro non-Schengen provoz osobní letecké dopravy je holé neštěstí. Cargo se ad hoc dá zařídit a pro lidi je levnější, aby jim cestovka nabídla transfer někam, kde se létá běžně. I LKMT je problematické, když na EPKT vede dálnice. Jde jen o politickou prestiž, ekonomicky nonsens.

MN

Přesně naopak. Já si tam rád z té Prahy dojedu.

Do MHD pro socky se lije 350 milionů ročně a tady vadí 13 milionů na letiště???? to snad ne, nejvíce na daních platíme my střední a vyšší třída ať se radši spotřebují ve ztrátovém letišti než ztrátovém MHD.

Jde o smysluplnost - u MHD jde o zajištění základní dopravní obslužnosti pro občany, letiště je naopak ryze populistický nesmysl.