- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přece nebudou stavět v každé vesnici.
Normální a správné rozhodnutí
Ministerstvo nemohlo zasáhnout, neblázněte. Tím by udělalo něco, v posledních letech u všech ministerstvech nevídaného - udělalo by něco pro lidi.
No jistě, pro lidi. Vždyt je nekonečno peněz, tak proč by expresy nemohly zastavovat v každé zastávce, vždyt nikam se nespěchá. Ale "pro lidi" , to zabere vždycky.
Jak je jednou období, že chvíli někde nastupuje málo lidí, tak raději hned všechno ruší, což odneslo už nemálo regionálních tratí, kde najednou ty vlaky jsou potřeba. Je ale zajimavé, jak se ČD ohání nezájmem cestujících z ÚnO, když ještě před pár lety takový Leo Express začal stavět tam a projížděl Pardubicemi, jelikož tam chtěl posílit četnost spojů, kterých v Pardubicích byl dostatek. Takže ve výsledku jen výmluvy ČD.
Ale pokud je to expres, tak nemůže mít zastávku v každé dolní horní. Musí se najít kompromis, ale ten rozhodně není ten, že mezi Olomoucí a Prahou bude třináct zastávek u expresu. Tam by měly být maximálně Zábřeh, Česká Třebová, Pardubice, Kolín a Praha.
"České dráhy čtrnáct komerčních spojů EC a IC, které zajišťují zejména dálkovou dopravu do Polska nebo na Slovensko a zastavují v Ústí, provozují na své obchodní riziko bez dotací ministerstva a krajů." Jedná se o vlaky, které ČD provozují na své komerční riziko. Pokud se jim to nevyplatí a město chce, aby tam zastavovaly, tak je možné aby vlak dotovalo město...