Ostravská zoo změnila po desítkách let své logo.

Ostravská zoo změnila po desítkách let své logo. | foto: Zoo Ostrava

Hroch zůstal, akácie zmizela. Ostravská zoo změnila po desítkách let logo

  • 3
Hrocha a akácii, které byly dvě desetiletí ve znaku Zoologické zahrady a botanického parku Ostrava, střídá nově logo pestrobarevného hrocha. Společně s logem nechali ostravští zoologové vytvořit také novou vizuální identitu zoologické zahrady.

„V dnešní době, kdy je třeba prezentaci propojit s online světem a všemi dostupnými digitálními marketingovými nástroji, jsme stále citelněji postrádali něco jako ucelenou linku propagace. Chyběly nám grafické prvky, které by všechno vizuálně propojovaly,“ zdůvodnil ředitel ostravské zoo Jiří Novák změnu za 392 tisíc korun.

Společně s grafiky zahrady proto před necelými dvěma lety vytvořili šestičlenný tým. „Potřebovali jsme ujasnit, co vše v prezentačních materiálech chceme. Před půl rokem jsme ale vyčerpali možnosti. Cítili jsme, že našim výstupům něco chybí. Pořád to nebylo ono,“ prozradil ředitel.

Ostravská zoo odstranila část starých železných klecí u pavilonu opic

Zoo proto nakonec požádala o definitivní podobu loga a rovněž vizualizace grafika Davida Hanouska z designové společnosti Frank Ateliér.

„Nebylo to jednoduché,“ připustil David Hanousek. „Nejsložitějším byl hlavní požadavek zoo, a to skutečnost, že ve znaku musí zůstat hroch.“

Tedy zvíře, se kterým se podle Hanouska nepracuje snadno. „Navíc mělo logo s hrochem vypadat pestře a hravě, aby jako celek podtrhovalo barevnost přírody. Byla to prostě výzva. Zda jsme ji zvládli, musí posoudit návštěvníci sami,“ dodal grafik.

3. června 2023