Třiapadesátiletý strojvůdce při nehodě zemřel, dalších pět lidí se zranilo. Drážní inspekce po kolizi předběžně připustila, že pendolino projelo kolem návěstidla zakazujícího jízdu. Tím se stalo, že pendolino nemělo ještě správně postaveny výhybky a vjelo tam, kam nemělo.
„Bylo zjištěno, že v době železniční nehody byl strojvedoucí pod vlivem alkoholu,“ řekla Primě Vlčková. Drážní inspekce věc nyní nechtěla komentovat, vyšetřování nehody podle ní pokračuje. „Zatím ještě nejsou příslušné prohlídky hotové,“ řekl televizi generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Prima upozornila na to, že pokud by se informace o alkoholu potvrdila, rodina strojvedoucího by mohla přijít o nárok na odškodnění od Českých drah.
Po srážce pendolina a posunovacího „kocoura“ zemřel strojvedoucí |
Vlak pendolino odjíždějící do Prahy se ve stanici Bohumín srazil s posunovací lokomotivou 27. června okolo 5 hodiny ráno. Ve vlaku se lehce zranila stevardka, na posunovací lokomotivě čtyři zaměstnanci společnosti ČD Cargo. Provoz na trati v Bohumíně byl omezený více než dva dny.
Škoda se po nehodě odhadovala na desítky milionů korun, Prima dnes informovala o škodě zhruba 200 milionů korun. Soupravu pendolina České dráhy zatím nenechaly opravit a není jasné, kdy se vrátí na koleje, uvedl dopravce na konci října.
Jednu velkou opravu pendolina už mají dráhy za sebou, šlo o vlak zničený po nehodě ve Studénce na Novojičínsku v červenci 2015. Souprava tehdy ve více než 140 kilometrové rychlosti narazila do polského kamionu, který vjel na červenou na železniční přejezd a zůstal tam stát. Při srážce zemřeli tři lidé a desítky dalších se zranily. Oprava poničené soupravy za 210 milionů korun trvala více než dva a půl roku.