(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Na přejezdech v Moravskoslezském kraji přibyly kamery, hlídají řidiče

  • 2
Dvě kamery, každá na jedné straně, hlídají bezpečnost železničních přejezdů už na několika místech v Moravskoslezském kraji. K těm v Polance nad Odrou a v Jistebníku přidala Správa železniční dopravní cesty kamery na železničním přejezdu ve Vendryni, nechvalně známý přejezd ve Studénce pak hlídají kamery policejní.

„Volba padla na místa, kde řidiči často porušují pravidla silničního provozu. Po Polance nad Odrou a Jistebníku jsme je umístili na přejezdu ve Vendryni,“ řekla Kateřina Šubová, tisková mluvčí SŽDC. „Celkové investiční náklady na zajištění kamerových systémů činí přibližně 5,6 milionu korun. Významnou finanční podporu poskytnul Moravskoslezský kraj, a to ve výši 750 tisíc korun,“ přiblížila.

Peníze od kraje by nemusely být poslední. Náměstek hejtmana Jakub Unucka řekl, že kraj je připraven přidat peníze i na další kamerové systémy.

„Před pětadvaceti lety jsem byl ve vlaku, který se srazil s automobilem, ve kterém zahynuli dva lidé. Nebyl to hezký pocit,“ řekl Jakub Unucka. „I proto snahu SŽDC vítám, nabídli jsme pomoc na dalších vytipovaných přechodech, řekli nám, že se na to podívají,“ dodal.

„Pro kamerové systémy jsme vybrali přejezdy, na kterých dochází k častému porušování pravidel silničního provozu, tedy především nerespektování výstrahy na přejezdu řidičem vozidla, uvíznutí vozidla mezi závorami nebo jejich přeražení,“ zdůvodňuje rozmístění kamer ředitel Oblastního ředitelství SŽDC v Ostravě Jiří Macho.

„Kamerové systémy působí jako prevence při páchání dopravních přestupků a přispívají rovněž k efektivnímu a rychlému vyšetření případných nehod,“ zmínil.

Vedle instalování kamerových systémů na nebezpečné přejezdy se chce SŽDC zaměřit také na zvýšení bezpečnosti pomocí mimoúrovňových křížení. Takové změny by měl doznat také přejezd v Polance nad Odrou.

„Bezpečnost by tam měla zvýšit stavba nadjezdu,“ řekla Šubová. „Je zde vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci k územnímu řízení. Pokud půjde vše dobře, mohlo by se začít stavět v roce 2020,“ podotkla.

O mimoúrovňovém křížení, v tomto případě podjezdu, se hovoří i ve Studénce. Proti plánu postavit zde podjezd pro pěší, cyklisty a osobní auta se ale postavila místní radnice s obavou, že by nákladní automobily projížděly městem.