Diskuze
Nemám o čem debatovat, řekl ministr. Havířovská nádražní hala zmizí
Děkujeme za pochopení.
H14o11n60z20a 95T28a57r
Každý hlas se počítá
http://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zbourani-nadrazi-v-havirove.html
R94a75d84o97v75a20n 27D45l84u78g19o82s12z
Kdopak asi čeká a lukrativí prostory? Ministr se nechává manipulovat zájmovými skupinami. Takový malý organizovaný zloči napříč všemi stupni politiky, komunální počínaje, republikovou konče.
Jako ve F-M i v Havířově půjde o ztrátu nedozírných následků, jen pro osobní prospěch několika osob zainteresovaných do těchto kejklí.
Takto se zastupuje zájem voličů...
R97a19d85o69v15a47n 55D53l45u43g98o85s12z
Škoda že obdobně hloupým směrem nešli i v Ostravě svinově a nezbourali taky celou budovu a nevybudovali namísto ní moderní přepravní termiál.
Zaklínadlo dnešní doby spolu s ekologií je MODERNÍ. A přitom by stačilo přistavět moderní terminál ke stávající budově, v původní vytvořit nákupní prostory typu obchodního domu a dovolím si tvrdit, že zisky by byly i nemalé zisky. Tento trend přemísťování nákupních prostor do výpravních hal je na západě zřejmý a je pochopitelný.
Bohužel u nás musíme každé nové nákupní středisko stavět dislokovaně od hlavního dění a přemlouvat obyvatele k jejich návštěvám. Pokud nebudou stavby pro veřejnost stavěny v místech k tomu nejpříhodnějších - tj. stavba v místech největší fluktuace lidí (nádraží, letiště etc), budou další nové projekty více a více zatěžovta nejen rozpočty, ale především životní prostředí díky gigantické výstavbě betonové džungle.
J92o19s23e90f 33Š37e73m15e76l96í66k
A co kdyby si to koupil ten Zdeněk Žák, když je tak chytrej. Jako ministr určitě bral pěkný peníze.
M24a74r77e42k 15M77a15r80t39i13n
Žádnej příštřešek tam nebude, v něm se budou těžko prodávat jízdenky. Žákův slovník jsme se naučili dávno překládat. Nový terminál by údajně měl stát o kus dále, místo současných skladních budov. Tím pádem starou mohou zachovat - nechť ji tedy předají sdružení za záchranu a to na vlastní náklady budovu udržuje.
R58a84d89o25v92a38n 64D72l10u50g79o32s79z
Snadnější je bourat než tvořit, to platí také o udržování již postaveného.
Troufnu si tvrdit, že v případě vhodně vypracované žádosti do evropského dotačního programu by byly poskytnuty finance i na rekontrukci stávající budovy. Proč ale nejsou vypracovány a omílá se zavádějící mantra o čerpání na nové stavby (projekty) není až takovou záhadou. Lukrativní pozemky budou zřejmě účelově využity zájmovými skupinami, což ukáže opět až čas.
Snad nikdo lucidní nemůže věřit tomu, že je budova přestavována pro balho občanů. Občané se jasně vyjádřili ve smyslu zachování stávající budovy. Tedy jjsou zde jiné, zákulisní, osobně prospěchové zájmy, které jsou standardně v příkrém rozporu se zájmy občanů Havířova.
H18o25n84z41a 31T11a90r
Zbourají víc než 2/3 Havířovského Nádraží A to co zbude opraví za hluboce nadhodnocené peníze. Bude to jen nejdražší zastávka ČD pro 77000 Město v republice Něco jako ten Domov senioru a útulek pro psy , které mohly stát dva za ty peníze které to stálo.http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova. Lidé se budou divit až zjistí co za ty peníze postaví Malé, Předražené, Zfušované.
Odbavovací hala se mohla prodat ke komerčním učelům a zbytek mohlo město/ČD upravit na odbavovací halu.
Jak vnímají nádraží Havířov v zahraničí
http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#93.76,-15.00,110.0
http://velvrev.net/post/5141486056/havirov-train-station-hall
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hav%C3%AD%C5%99ov,_vlakov%C3%A9_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_hala.JPG Krásně opravené nádraží Ostrava v noci září. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=508732&page=2
R20a31d22o29v54a39n 69D22l47u66g38o27s56z
Za zmíněným postupem magistrátu a ministerstva spatřuji zjištné chování osobního charakteru pro zúčastněné - rád bych se mýlil, leč nedávná historie ukazuje skutečné reálie.
Naskýtá se několik otázek. 1) zejména jakto, že je budova v tak špatném stavů, že oprava by byla nákladná. ČD jakožto firma s majoritním vlastníkem ČR svým nezodpovědným postupem (zanedbávání oprav) poškodila Českou republiku, kdy ČD řádně nespravovalo svůj majetek, který nechalo chátrat. Jaktože nezasáhly správní orgány a nenutily ČD k udržování svého majetku?
2) Proč se má bourat budova s rozsáhlým historickým významem k naši společnosti? Tato budova reprezentuje dobu jejího vzniku, vývoj architektury a mimoděk také charakterizuje soudobou společnost, tím, jak dnes vypadá, tj. projektuje chování a přístup soudobé společnosti k historickým památkám.
3) A základní otázká - qoi bono?
Politici nikdy nemluvili, nemluví a nebudou mluvit plnou pravdu o čemkoliv. Pravdou ale zůstává, že zbouráním této nádražní haly příjde nejen Havířov, ale celá ČR o památků nevyčíslitelných hodnot, kterou už nikdy nevrátí zpět.
Obdobně se ČR dobrovolně připravila o další památky - vzpomeňme na F-M (víceúčelová hala), NJ (tabačka) a mnoho dalších v ČR. Vždy stejné zaklínadlo, stavba je stará, neekologická, orpavy vyžadují výsoké náklady. Lidem ČR je veřejně lháno pro osobní benefity úředníků. Tito lidé nikdy nezastupovali zájmy občanů ČR, ale pouze své osobní zájmy. Ano, stavby byly mnohdy ve špatném technickém stavu. Je proto nutné se ptát, proč ke špatnému technickému stavu došlo. Jak vlastník spravoval svůj majetek, že dopustil situaci vyustit v takto žalostný konec. Ve všech případech spatřuji dlouhodobě promyšlené taktické postupy směřující od samého počátku k lidkvidaci cenných historických památek. Je také nutno se ptát. Neskonči stejně žalostně za dalších 20 let nyní nově plánované budovy? Když postupoval vlastník šlendriánský ke stávajícím památkám, jak máme věřit, že nedojde ke zbytečnému vynaložení.
A98l44a34n 33Ř75e40p97k18a
Stále ještě můžou ti chytrolíni zachraňovat Vítkovické nádraží, to je velice podobné a tam žádné plány nejsou (tedy kromě těch na prodej, z něhož snad ale sešlo).
R41a76d55o86v90a93n 68D26l29u46g83o79s47z
Ač nemám v lásce nátlakové skupiny, tito chytrolíny jednají pro dobro věci a není nutné je dehonestovat posměšnými texty.
Díky takovýmto chytrolínům zde v Evrpopě a ČR máme možnost obdivovat nesčetné množství památek.
Chápu, že pamtáky ala Havířovské a Vítkovické nádraží jsou pejorativně ocejchovány dobou vzniku a dle soudobého měřítka nemají právo na "život".
Bohužel jde pouze o emocionální rovinu, nikoliv racionální.
V92ě37r72a 69Š69a62f68r52a34n42o22v61á
Funkční architektura má sloužit lidem a ne lidé architektuře. Tato stavba již při uvedení do provozu měla technické nedostatky( v zimě zima, v létě skleníkový efekt, nedostatečné větrání, málo míst na sezení, nedostatek parkovacích míst a obyvatelé městské části Šumbark , se musí celé nádraží obcházet tzv. myší dírou, kde jezdí auta - po dešti a noci je to adrenalinový zážitek) které se jejím stářím jenom umocňují.
H75o80n73z90a 61T65a89r
Podchod lze prodloužit .Budova lze upravit aby byla bezbariérová. Zateplení pláště budovy a výměna zasklení zajistí tepelnou pohodu.A o tom je rekonstrukce Jenže lidé víc věří zájmovým skupinám které prosazují jen své obohacení a v Havířove to funguje výborně už hodně dlouho.
D12a81v77i53d 65M41a63s45á10r
Fascinuje mě, že pro zachování budovy jsou většinou ti, kteří tam byli možná tak jednou a nebo ho viděli jen na fotkách. Pro člověka, který tudy téměř denně prochází, je to však poněkud jiné. Smrad, špína, zima ... No prostě hnus velebnosti. A pokud by rekonstrukce vyšla dráž, jsem pro nové nádraží.
D94a27v30i53d 47M18a15s16á60r
A ještě doplním, že ta budova jako taková nic moc teda, ale to není podstatné.
M62a16r77e39k 65K16o43s42t34e25l23e94c35k67ý
Na čo je (vojaku) treba kášňa (nádraží)? Ja som bol dobrý vojak a nikedy som kášně něpotreboval! Vziť krompača kášně rozbourovat!
Na čo také velké stromy?“ ukázal na několik stoletých cedrů, chráněných památkovým úřadem. „Popílit! Všetky popílit!
Čo bolo, to bolo, terazky som majorom (ministrem, primátorem...)!
H79o92n76z64a 24T82a16r
Pro nezasvěcené. Pan Primátor je bývalý voják s povolání .
Má velmi slušné vystupování ale s jeho názorem S větší části zbourat havířovské nádraží jednoznačně nesouhlasím. Toto rozhodnutí nemohl učinit jen jeden člověk to mohla rozhodnout jen skupina lidí.Na diskuzích někteří píší o tom proč jsou lidé proti zbouraní až tet . Jenže jde o to ze to mnozí to pokládali jen za špatný vtip jako události roku 1993 kdy se rozdělila republika .
Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval
Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...
Pětiletá dívenka vdechla párek v rohlíku, za pár dní v nemocnici zemřela
Velká tragédie se odehrála na konci dubna v Kravařích na Opavsku. Pětiletá dívka si šla o přestávce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák
Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...
Slavia - Baník 5:0, exhibici řídili Chytil se Schranzem, hosté dohrávali v deseti
Slávističtí fotbalisté se na úvod nadstavbové části první ligy rivalovi ze Sparty důrazně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zabránit Ivetě odjet do Prahy nešlo, utekla by, vzpomíná matka Bartošové
Premium V očích slzy, v hlavě plno vzpomínek, příjemných i těch smutných. Navíc zakončených tragédií....
Třinecké železárny promění energetiku, končí s uhlím. Za dvě miliardy
Snížení emisí oxidu uhelnatého o celou třetinu si slibují manažeři Třineckých železáren od...
Audiokniha Dědictví: první díl Slezské trilogie z Hlučínska se 40% slevou
Novodobou historií Hlučínska provází ve své Slezské trilogii spisovatelka Eva Tvrdá. Románovou...
Konec Dolu Lazy. Obří věž za dva měsíce odstřelí, menší díky památkářům zůstane
Další loučení čeká horníky pracující pod zemí na Karvinsku. Státní podnik Diamo už ví, jaké budou...
Marná snaha. Lékaře do obcí na Bruntálsku nelákají ani statisícové dotace
Úředníci vyřídili několik telefonických dotazů na podrobnosti, nakonec se ale nikdo nepřihlásil –...
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...