Lávka, kterou navrhl jeden z předních českých architektů Josef Pleskot, si vyžádala specifické postupy nejen před samotným usazením, ale i v průběhu její instalace.
„Přemostění se skládá ze dvou částí, které bylo třeba spojit pomocí jeřábu tak, že vždy jednu část lávky jeřábník vyzdvihl a přesunul na místo uložení,“ naznačila postup náměstkyně primátora Kateřina Šebestová. „Po kontrole geodetem, který potvrdil správnost usazení, následovala montáž lan pro její zavěšení spolu s pracemi nutnými pro dynamickou zátěžovou zkoušku.
Poté stavbaři dopnou závěsná lana, nastaví tlumiče mostní konstrukce a dokončí další práce. Aby mohla být lávka otevřena veřejnosti, musejí dělníci upravit její povrchovou vrstvu a následně osadit výplně zábradlí.
„K nanesení konečného povrchu je potřeba, aby byla lávka zcela suchá a bez prachu. Navíc její teplota nesmí být nižší než deset stupňů Celsia a důležitá je i okolní vlhkost,“ uvedla mluvčí města Gabriela Pokorná.
Vzhledem k současným klimatickým podmínkám tak není jasné, kdy bude lávka otevřená pro veřejnost.
Osvětlení jako měsíční svit
Nové propojení na cyklostezku vedoucí po pravém nábřeží Ostravice do Vítkovic přes jejich Dolní oblast nabídne rychlé a bezpečné spojení obou břehů. Dvě zavěšené lávky, které přemosťují železniční vlečku a řeku Ostravici, jsou dlouhé 550 metrů a široké čtyři metry.
Při bočním pohledu má lávka tvar písmene A. Její součástí je střední vetknutý mostní pilíř o výšce 28 metrů. Vzhledem k blízkosti řeky bude nasvětlení stavby připomínat měsíční svit. Zábradlí s horním madlem doplní vodicí tyč pro nevidomé.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz