- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vykazují bez pokuty jen jistý nám všem známý typ cetujícího, z kterého by stejně pokutu nevyrazili a ten si akorát počká na další spoj. Takže je super, že vykázali přes sto tisíc opravdu černých pasažérů, ale reálně je to celé úplně na nic.
Jenže...když vám to jede co hodinu, má i černý pasažér v zimě problém, tak raději koupí lístek.
V Ostravě to jde a v Praze musíme trpet všude bezdomovce.
V Ostrave jdou i jine veci. Treba nemusite si kupovat jizdenku. Staci pipnout platebni kartou a mate jizdenku. Na to v Praze mate tu Litacku nebo jak se to jmenuje. Hold jiny klub.
To je super! Proč platit za jízdenky? Vždyť jediné co hrozí, že budu muset zbytek cesty dojít :-)
Jemonže mezi nimi se pohybují stále i revizori.. Takže jestli chcete riskovat, tak pak platit nemusíte.
Já bych ještě doplnil , že spousta lidí nejede MHD ani ne kvůli nějakému zápachu , ale spíš proto , že se pro MHD vžilo označení socka či mastná tyč a ego mnoha našich občanů je takové , že jedině autem je to in a oni se nebudou shazovat přes sousedy či známými a klidně si zajedou autem i pro 4rohlíky do 300m vzdáleného obchodu.Takový manažer Vám přece z principu nepojede ani metrem , ted nemluvím o Ostravě.
Ostravská MHD je (bez přehánění) na celosvětové špičce. Když srovnám čistotu a stáří vozů v Ostravě a jiných městech, které jsem navštívil, Ostrava vždy vyhrála.
Nemluvě o možnosti platit v celém integrovaném systému platební kartou
Škoda , že se zatím neuvažuje o ekologické dopravě do Havířova , Karviné , Orlové.Skoda zrušené tratě do Petřkovic a Hlučína , věřím , že se už konečně rozuzlí gordický uzel nad tratí Poruba VŠ - Poruba Globus , jde o tramvajovou úuplně novou trat.
Dřív, až do 70tých let, to fungovalo tak, že v každém dopravním prostředku byl/a krom řidiče i průvodčí, která prodával/a a kontroloval/a lístky.
Jsem rád, že se s černými pasažéry něco dělá, protože normální je za využívání služby platit (a jinak doplácejí normální pasažéři)
Ale nemůžu se ubránit dojmu, že tohle je takový nešťastný rádobyhrdinský boj - v podstatě jsme tak přiznali, že někteří (a není jich málo) už mají nějaké zákony na háku a jsou nepotrestatelní, takže raději platíme 59(!) lidí, kteří je vykazují z dopravy a oni musí pouze dojet později. A ještě se bijeme v prsa, že to funguje a že se nebojíme osočení z rasismu.
Jako skutečný boj by byl například při nezaplacení x pokut doživotní zákaz cestování MHD a porušení klasifikováno jako trestný čin, který by šlo odpracovat čištěním tramvají. Jinak je to spíše ... úsměvné.
Ale není to úsměvné. Na tyhle lidi represe nefungují, stejně jim není co vzít. Ale když je vyhodíte z vozu a dalším spojem opět nepojedou a v dalším taky ne, tak vám garantuji, že to vzdají a dříve či později si tu placku koupí. A když to vydržíte dost dlouho, naučí se to tak, že už o tom ani nebudou přemýšlet. Pěšky chodit nebudou, to ani dost dobře nejde. A když píší, že každý desátý jede na černo, tak se ti lidé v pohodě zaplatí.
Kde je v nějakém zákoně definován asistent přepravy? Ten ma asi pravomoce jako ti šášulové v supermarketech. Tedy žadné.
Proč by měl být v zákoně ? Je to zaměstnanec dpo který dohlíží na dodržování přepravních podmínek
Normální je MHD zdarma jako služba státu městu.