Přitom Povodí Odry už loni začalo stavět ze svých prostředků, aby nepropadlo stavební povolení. „Šest let jsme jednali s investorem i majiteli pozemků, investovali jsme šest milionů korun do výkupů parcel a zpracování projektu. Museli jsem změnit územní plán. Udělali jsme maximum,“ vyjmenoval vynaložený čas a náklady města starosta Petr Vícha.
Zdůraznil, že Pudlov zůstává poslední městskou částí, která čeká na zhotovení tříkilometrového protipovodňového valu. Ten by ochránil před povodněmi z rozlité Odry osm stovek obyvatel a také rozvodnu elektřiny pro celé více než dvacetitisícové město.
Kvůli ochranné hrázi v Bohumíně padly stovky stromů, začne se s opravou mostů |
Ministerstvo zemědělství připustilo problémy. „Předpokládaným zdrojem financování byl národní dotační program. Vzhledem k úsporným opatřením, která zavádí ministerstvo financí, se však ministerstvu zemědělství dosud finanční prostředky získat nepodařilo,“ zmínil mluvčí ministerstva zemědělství Vojtěch Bílý.
Mluvčí Povodí Odry Šárka Vlčková sdělila, že předpokládají další jednání ministerstev. „Stavební práce bude státní podnik Povodí Odry financovat z vlastních zdrojů do výše sto milionů korun. Pokud by se nic nezměnilo, tak bychom práce letos v říjnu zřejmě museli přerušit. Není totiž v našich možnostech hradit celou stavbu z vlastních zdrojů,“ upozornila mluvčí.
Bohumín už v minulosti dvakrát neblaze zasáhla státní úsporná opatření. „V roce 2009 oznámilo ministerstvo dopravy, že poslední úsek dálnice D47 z Bohumína do Polska bude opožděn minimálně o dva roky. Jeho otevření se odsunulo na rok 2012 a město zůstalo kvůli prodlouženému termínu kompletně rozkopáno,“ vzpomenula bohumínská mluvčí Jana Končítková.
Jen o rok později stejné ministerstvo zastavilo výstavbu důležitého mostu v městské části Skřečoň. „Rozhodnutí tehdy zvrátil tlak veřejnosti a petice s více než deseti tisíci podpisy. Práce se protáhly o pět měsíců a prodražila o desítky milionů korun,“ doplnila mluvčí Bohumína.
1. června 2016 |