Diskuze
Vlaky brzdí, když nemají. Nespolehlivost zabezpečovače ETCS zpožďuje i ruší spoje
Děkujeme za pochopení.
J79a35r92o53s40l85a78v 75N37o83v21á95k
s tím jde ruku v ruce špatné časování závor na přejezdech, při křižování dvou vlaků co zastavují v Bohuňovicích, spadnou závory a vy tam stojíte 7 - 8 minut, zatímco vlaky teprve dojely do Hlušovic a Štarnova tj. 2,5 km na každou stranu od zastávky v Bohuňovicích, kde vlak stejně zastaví
J37a66k46u68b 93J79a95n44d31a
Systém eliminuje lidské chyby a zavádí své vlastní nové.
P64a92v14e62l 24O60b76d66r74ž26á97l70e93k
ETCS v principu není nespolehlivý - chová se jak má, při nestandardní situaci zastaví vlak a pak se teprve řeší, co se stalo.
Problém je v českém přístupu, kdy někoho napadlo udělat nejvymazlenější ETCS v Evropě, který bude nejpřísnější z hlediska tolerance krátkodobých abnormalit a navíc udělat provoz tak, že bez funkčního ETCS se vlaky prostě nepohnou. "Výborné" hlavně v českém členitém terénu, kde robusní radiové pokrytí každého metru trati je fyzikálně nemožné.
Když k tomu přidáme českou firmu, která vymýšlí od začátku znovu kolo, přestože jiné evropské firmy to mají dávno hotové a odladěné - ale náš trh je pro ně nezajímavý na to, aby si pro něj dělaly certifikace - tak výsledek vidíme.
L38u43k30á79š 50K87l47a89z34a40r
Pochopil jsem správně, že toto celé způsobuje výpadek signálu (kombinace nestabilního pokrytí tratě a haprujících přijímačů v části vlaků) a skutečnost, že "dokonalý" zabezpečovač nemá žádný "nedokonalý" "analogový" bypass pro případ krátkodobých výpadků ETCS?
A tohle zvěrstvo (zabezpečení v evidentně šmejdské kvalitě zcela závislé na nestabilním přenosu signálu, který nikdy nebude stabilní na 100%) chtějí hlavy pomazané od železnice nasadit od roku 2025 na koridorové tratě?
K86a39r14e27l 89N74a77s39t68o48u41p85i31l
tak jsme tím vázaní hlavama pomazanýma z Brusele...
J32i26ř88í 52K91o58n53e96č34n16ý
Pro Siemens je český trh na poli zabezpečovací techniky "otevřený" asi tak stejně, jako pro AŽD trh v Německu. Unie neUnie.
J73i57ř95í 70S11v87i44t56á59k
Článek je zavádějící. Chyba není v ETCS. V Evropě je ETCS dávno vyladěné a funguje. Problém je v české implementaci českou firmou. ETCS je krok správným směrem. Jako obvykle ale "za vše může EU".
L38u17k17á13š 90K98l40a74z45a79r
Také mi to tak připadá, že tady opět zamakaly "zlaté české ručičky". 🤨
M48a88r84t40i81n 11B10o32k85ů80v25k51a
Tohle je v pohodě, někde se to odladit musí a kde se chyby vychtávají nejlíp? V produkci. A proč to neodladit zrovna u nás, jsme bohatá země, která si může dovolit experimentáž.
J57a81n 42H19a17v34l65í62č36e22k
A kdo si myslíte, že co u nás ladí, povidejte
J93o90s29e35f 89K21r27o22u72p57a
Chyba je v tom, že EU nařizuje věci, které ještě nejsou praxí ověřené a pak to takhle dopadá.
J44i30r42k75a 94A69n78d11r63y41s
Diky bohu, ze jsme v EU. Nevim, na koho buchom se jinak vymlouvali.
P18a30v37e59l 30R58o88h33á49č78e27k
Nechápu, čemu se autor článku a cestující diví. Alfou a omegou pomýlených hlaviček z MDČR a SŽ je již 180 let mantra, že železnice je bezpečná pouze tehdy, když všechny vlaky stojí - všimněte si, že se různí tiskoví a jiní mluvkové neustále ohánějí pojmem GENERÁLNÍ STOP. Na tomto podivném zařízení, o úrovni SIL se raději nezmiňujme, stojí např. i bezpečnost nového stavědla v Brně hl.n.
Většina států není tak bohatá, aby mohla cpát do železnic peníze horem dolem tak, jako to dělá ČR. Už v elektrických obvodech švýcarských stavědel ze 60. let je vidět úporná snaha vybalancovat bezpečnost a provozuschopnost - laicky řečeno, z provozního hlediska je mnohem únosnější jeden vlak přibrzdit, než jeden nebo nedejbože všechny vlaky v řízené oblasti zastavit. Železnice si na sebe totiž musí především vydělat, pouze v ČR jsou dráhy, díky štědrým dotacím, zdrojem sociálního zabezpečení pro firmy i některé zaměstnance, bez ohledu na kvalitu poskytovaných služeb.
Největším problémem ČR je to, že se MDČR a SŽ snaží blokovat českou železnici tak, aby zabezpečovací zařízení mohla dodávat jen jedna jediná firma, a bez jejího zařízení nemohl na české koleje nikdo vstoupit - v ČR dodnes neexistuje žádné standardizované rozhraní, a dráhy se teď navíc zcela zbytečně chystají rušit i nedávno postavená návěstidla, takže kdo si od té skvělé firmy nekoupí jejich předraženou krabičku, bude mít na příslušných tratích prostě smůlu. Proto je česká drážní technika dlouhodobě zaostalá.
Nevím, kde se bere ten optimismus, že se uničovskou trať podaří rychle opravit - vždyť ta pražsko-olomoucká firma to své ETCS bez konkrétního použitelného výsledku vyvíjí už nejméně 15 let!!! Navíc všechny "normální" železnice při stavbě ETCS (v úrovni L1 i L2) ponechávají stávající návěstidla v provozu, takže při výpadku ETCS lze normálně jezdit. To ovšem, díky mazaným českým hlavičkám, na Uničovce nejde. Tak českému drážnímu byznysu zdar!!!
PS: Víte, kdo naposled rekonstruoval zabzař na lanovce na Ještěd? ;-)
J21i76ř90í 49K62o75n20e20č68n67ý
"mantra, že železnice je bezpečná pouze tehdy, když všechny vlaky stojí"
Ano. Tak to bylo, tak to je, a tak to vždycky bude!! Na rozdíl třeba od letectví totiž na železnici lze jasně definovat bezpečný stav, a to je jednoznačně stav, kdy vlaky stojí (nebo zpomalí). To však přímo nebrání tomu, aby zabezpečovací zařízení bylo i spolehlivé - ačkoliv jsou požadavky na jeho bezpečnost a spolehlivost často protichůdné.
Negativní vliv systematických poruch na jeho bezpečnost a spolehlivost zařízení lze vyloučit nebo výrazně omezit správným řízením životního cyklu (především návrhu) a intenzivním testováním. Negativní vliv případných náhodných poruch na bezpečnost zařízení lze (téměř) eliminovat vhodným návrhem, například redundancí. Spolehlivost (dostupnost) zařízení lze výrazně zvýšit zálohováním.
K tomu ostatnímu, co jste napsal, se vyjadřovat nebudu. Ne, že by to všechno byly nesmysly, ale tak nějak jste na jednu hromadu sesypal jablka, hrušky a přidal ještě banány.
P51e92t72r 58Ž24o15h46a
ted tu o tom kdo nese odpovednost a kdo slendrian zaplati
P48a38v32e12l 30R28o90h65á41č97e75k
Máte tu firmu přímo v Olomouci, tak se tam běžte zeptat.
Žena přecházela silnici vedle přechodu, řidič jedoucí na zelenou ji srazil
Určením viny v případu sražení chodkyně autem se už týden zabývají policisté ze Šumperka, kteří...
V pasti se mění i rovné silnice. Můžou za to hlavně riskující řidiči
Tady je lepší sundat nohu z plynu. Z deseti nejrizikovějších míst v Olomouckém kraji je v „nejlepší...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Na váhu? Raději zaplatí pokutu. Na kamiony chybí páky, volá se po úpravě zákonů
Způsoby, jak zlepšit stav silnic v Olomouckém kraji, hledají místní politici. Hejtmanství například...
Díky pomerančové příchuti Hanácká kyselka přežila, líčí pravnuk zakladatelky
Premium Za minerálním pramenem z Moravy stojí francouzská společnost, která na místě hledala ložiska uhlí....
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Sudeťák bez zášti. Helmut Kopetzky celý život bojoval se zatrpklou matkou
Premium Po druhé světové válce musel on i jeho matka nedobrovolně opustit domov v Šumperku. Po mnoha...
Zloděj ukradl psa čekajícího u obchodu, po dvou dnech ho uvázal ve městě
Krádež psa za bílého dne v centru města plného kolemjdoucích vyšetřují už týden kriminalisté z...
U hnojiště na Olomoucku někdo pohodil nemocná štěňata, zřejmě jsou z množírny
Dvě pohozená štěňata stará zhruba dva až tři měsíce našli lidé v úterý v podvečer ve Štěpánově na...
Olomoucké svátky města jsou tu. Krajčo, Janda či Pavlica zazpívají s filharmonií
Hudební hvězdy jako Richard Krajčo, Petr Janda, Josef Vojtek, Renata Drössler, Aneta Langerová či...
Papoušci na rameni loví polibek od svého chovatele, s cizími se však nekamarádí
Další díl seriálu Můj mazel vede na Olomoucko, kde Jiří Solovský z Medlova u Uničova chová...
Prodej garáž Olomouc Jílová 20m2
Jílová, Olomouc - Neředín