Fronta lidí mířících na přerovský odbor dopravy, se v těchto dnech často táhne...

Fronta lidí mířících na přerovský odbor dopravy, se v těchto dnech často táhne až před jeho sídlo na Masarykově náměstí. | foto: www.prerov.eu

Přerov nechal otevřený odbor dopravy, zahltili ho lidé z celé Moravy

  • 2
Dlouhé fronty lidí se nyní objevují na přerovském magistrátu, zejména na tamním odboru dopravy. Město se rozhodlo navzdory doporučení vlády nechat úřad otevřený, čehož teď využívají lidé z nemalé části Moravy. Nyní proto dojde na registru vozidel k omezení.

Na základě rozhodnutí tajemníka přerovského magistrátu Petra Mlčocha budou nyní na registru přednostně odbaveni lidé přicházející s neodkladnou záležitostí.

„Tedy například když ztratí značku auta a potřebují novou, nebo ztratí velký technický průkaz, bez něhož se rovněž neobejdou. Mezi neodkladné řadíme i vyřazení vozu u podnikatelských subjektů,“ nastínil Mlčoch s tím, že ostatní lidé přicházející například s přepisy aut budou muset počkat, zda na ně úředníkům zbude čas.

Dlouhé fronty se z úřadu táhnou až ven na Masarykovo náměstí nejen kvůli počtu přicházejících lidí, ale i kvůli dodržování ochranných rozestupů.

„Aby nebyly problémy a nedocházelo k nežádoucímu shlukování, stojí u vchodu strážník a pouští klienty do budovy postupně,“ podotkla vedoucí odboru evidenčních správních služeb Jitka Kočicová.

Objednávkový systém by počet odbavených lidí radikálně snížil

Především nespokojení lidé, kteří museli ve frontě čekat dlouho, případně se na ně dokonce nedostalo, vyčítají magistrátu, že přestal používat objednávkový systém. To by ale podle Kočicové vedlo k ještě výraznějšímu snížení počtu odbavených lidí.

„Například během středeční úřední doby jsme obsloužili na agendě vozidel zhruba sedmdesát lidí. V případě objednávkového systému by jich mohlo být maximálně 36, protože musíme počítat průměrnou dobu na jednoho klienta patnáct minut, abychom garantovali vyřízení podle objednávky,“ vysvětlila.

Úředníci kvůli omezenému režimu odbavují lidi u tří okének z běžných pěti, po odchodu každého z nich je místo dezinfikováno. Celý magistrát je prozatím pro veřejnost otevřen v pondělí a středu v maximálním rozsahu povoleném za současných mimořádných opatření stanoveném na tři hodiny.

„Magistrát je mimo jiné povinen dodržovat, aby agenda byla zajištěna co nejnižším počtem zaměstnanců, aby v případě nařízení karantény nebylo ohroženo její vykonávání. Stejně tak musí vytvořit bezpečné podmínky jak pro zaměstnance, tak i klienty,“ doplnila mluvčí úřadu Lenka Chalupová.