V budoucnu tady bude stát nový most. „Museli jsme zabránit zlomení nynějšího mostu, aby nám nespadl do koryta a neucpal ho. Proto ho demontujeme demoličním pásovým rypadlem s hydraulickými kleštěmi tak, že postupně zužujeme jeho příčný profil,“ vysvětluje Jakub Vlk z divize Speciální stavby ve společnosti Silnice Group, která na mostě pracuje.
Demolice mostu z roku 1941 |
Ten v centru stojí už od roku 1941. Jako jeden z mála přečkal při osvobozování Olomouce v květnu 1945 boje s nacisty a pak i průjezd sovětských tanků při okupaci Československa v srpnu 1968.
Při ničivých záplavách v roce 1997 ovšem částečně koryto rozvodněné řeky „zašpuntoval“, a zhoršil tak následky povodní v historickém jádru města.
Kvůli stavebním pracím je most uzavřený už od 21. května. Tehdy město prošlo dopravní zatěžkávací zkouškou. Auta stála v kolonách, zpoždění nabíraly i spoje veřejné dopravy.
Kolony, zpoždění MHD. Olomouc zasáhlo uzavření mostu (21. 5. 2018)
21. května 2018 |
Oficiálně značená objížďka vede z Pavlovické ulice přes Divišovu a Hodolanskou na ulici Tovární. Ostatní možnosti průjezdu městem záleží na individuální úvaze a místních znalostech každého řidiče
Protipovodňová opatření, která vyjdou na 730 milionů korun, by měla být kompletně hotová v roce 2022.
Před velkou vodou ochrání 20 tisíc obyvatel Olomouce a majetek v hodnotě tří miliard korun.