- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Negramot a fetka se to nedozví, že kolo je označené. Takže pro něj všecko při starém.
Procento objasněných krádeží viditelně označených vozidel je jaké? Malé. Ale kdyby se na auta kromě RZ a několika VIN kódů, technického průkazu malého i velkého zavedly ještě neviditelné značky v podobě umělé DNA... tak zloději budou krást dál
Celá tahle akce je jen jednou velkou prokrastinací.
Systém by byl efektivní jen, pokud by policista měl právo mě zastavit na ulici a zkontrolovat, jestli moje kolo není v evidenci kradených. Respektive, pokud by kolo muselo mít doklad na moje jméno a při vydání dokladu bych musel projít evidenční kontrolou, jestli není v evidenci kradených kol. Takový systém se pro kola nevyplatí zavádět a provozovat, protože většina kol má zanedbatelnou hodnotu; chápu, že je to frustrující pro vlastníky dražších kol, která zase mají hodnotu srovnatelnou s průměrným autem.
No, už vidím, jak zastavárník pošle před výkupem prodávajího na MP pro bumážku, že kolo není evidováno (příp. je na prodávajícího). Takže koupí / prodá a problémy bude mít nový majitel...
Značení nesníží počet ukradených kol pouze usnadní jejich nalezení