- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Loňský rok byl pro čínské výrobce smartphonů velmi důležitý. Ve světě jsou pod tlakem dua Apple a Samsung a na domácím trhu, který zaznamenal v roce 2022 bezprecedentní propad, zase zuří cenová válka. Čerstvá statistická data ukazují, že došlo minimálně k částečnému oživení.
Celkem se loni na čínském trhu prodalo necelých 290 milionů smartphonů. To je samozřejmě slušné číslo, ale třeba v roce 2021 to bylo 351 milionů. Ale předloni, tedy v roce 2022, zase jen 272 milionů. To jsou aspoň čísla zveřejněná Čínskou akademií informačních a telekomunikačních technologií (CAICT). Analytická agentura Counterpoint Research naopak uvádí, že čínský mobilní trh loni opět klesl, ale už jen o 1,4 procenta.
Velký optimismus není namístě, i když čísla za poslední kvartál zveřejněná Counterpointem naznačují obrat k lepšímu. V loňském posledním čtvrtletí čínský trh podle nich rostl meziročně o 6,6 procenta, což bylo poprvé po deseti kvartálech meziročních propadů.
Z evropského pohledu nemusí být uvedená čísla čínského trhu příliš zajímavá. Jenže jsou.
Připojte se ještě dnes a získejte: