Přes internet už volá dvakrát více lidí než před rokem

  • 7
Telefonování přes internet využívalo na konci prvního čtvrtletí přes jedenáct milionů lidí, což je více než dvojnásobek stavu v loňském pololetí. Vyplývá to z celosvětové statistiky britské společnosti Point Topic.

V minulosti se této technologie hlasového spojení využívalo především pro interní potřeby mnoha velkých společností. Dnes tento druh komunikace nachází svůj smysl i v domácnostech - především v souvislosti s rozvojem vysokorychlostního internetu.

Největším trhem pro levnější volání přes počítačovou síť (VoIP) je Japonsko, které mělo v dubnu přes 7,2 milionu uživatelů. Vedoucí poskytovatel Yahoo Softbank službu nabízí v kombinaci s širokopásmovým připojením k internetu.

Následují Spojené státy s 2,1 miliony zákazníků, kteří pochází převážně z uživatelů kabelových přípojek k internetu. V Evropě je služba nejrozšířenější ve Francii, kde ji využívá kolem 1,2 milionu klientů. Dále pak v Itálii, která hlásí přes půl milionu uživatelů.

V ČR začínají první operátoři službu komerčně nabízet teprve v posledních měsících. Mezi nejznámější v této oblasti patří firmy Fayn a Contactel, jež umožňují volání v rámci své sítě zdarma, respektive za malý měsíční paušál. Svou nabídku by měl ještě letos zveřejnit i největší poskytovatel pevných linek u nás, Český Telecom, a také poskytovatel kabelové televize Karneval.

Statistika Point Topic nezahrnuje uživatele, kteří spolu telefonují prostřednictvím dvou počítačů připojených k internetu. Zřejmě nejznámější službu Skype využívalo podle odhadu společnosti přes pět milionů lidí.

K oblíbenosti tohoto způsobu telefonování přispívá i její jednodušší technická náročnost. Stále častěji se začínají nabízet přístroje, který se připojí k běžnému počítači. Hodně diskutovaným řešením je i telefonování přes sítě WIFI - více zde.