Obsluha brazilského baru Salve Jorge roznáší nápoje ve speciálních Offline

Obsluha brazilského baru Salve Jorge roznáší nápoje ve speciálních Offline Glass sklenicích, které je kvůli stabilitě nutné podepřít mobilním telefonem. | foto: YouTube

Bar vyzrál nad mobilními závisláky: mobily musí podpírat sklenice

  • 43
Na stole nejsou papírové tácky a sklenice se klátí. Jeden brazilský bar netradičním způsobem vyzrál nad návštěvníky, kteří na úkor přátel u stolu upřednostňovali mobilní telefony. Začal totiž používat speciální sklenice, kterým k udržení svislé polohy pomohou právě mobilní telefony.

Lahodný mok, chutné jídlo a technologiemi nerušený čas trávený s přáteli, právě tak si představují ideální průběh návštěv majitelé baru Salve Jorge v brazilském Sao Paulu. "Cílem Salve Jorge je sdružování přátel ve šťastném prostřední kolem dobrého jídla a studeného piva," uvedl jeden z majitelů baru Flavius Cinira.

Majitelé baru proto přemýšleli nad způsobem, jak návštěvníky vytrhnout ze zajetí mobilních telefonů a naplnit cíl jejich podniku. Do praxe uvedli netradiční, ač geniální způsob, jak jim zamezit v používání mobilů, které je odváděly od komunikace s přáteli.

Obsluha totiž objednané pití roznáší ve speciálních sklenicích navržených reklamní agenturou Fischer & Friends. Ty nesou příznačný název Offline Glass a návštěvníky k odložení jejich mobilního telefonu přímo donutí. Jejich vyšší dno je totiž vykrojené, a bez podložení se tak ve svislé poloze neudrží. A nutno uznat, že jen málokterého návštěvníka baru by na stole potěšila zvrácená orosená sklenice vychlazeného piva.

"Je to výzva pro lidi, aby k nám po každodenní bitvě přišli, vypnuli svůj on-line svět, komunikovali s přáteli a žili realitou okolo nich. Alespoň na pár hodin," řekl spolumajitel baru Wanderley Romano.

zdroj: www.youtube.com

Jedinou možností, jak uskutečnit hovor či odeslat textovku, tak je nadzvednutí sklenice. To pak již však svádí k dokonání pohybu, který končí upitím jejího obsahu. Od návštěvníků notoricky závislých na svých telefonech tak mohou majitelé baru možná očekávat i vyšší tržby.

Nelze však opomenout také fakt, že mobily si s tekutinami zrovna nerozumí. Vedení podniku se tak bude možná muset připravit na to, že si zákazníci budou nárokovat finanční náhradu za poškozené přístroje. Pokud totiž dosud při návštěvě baru nechávali telefony doma, nyní je naopak nesmí zapomenout.

Toto netradiční řešení (pokud se rozšíří i za hranice Brazílie) přímo nahrává dalším, jistě neplánovaným ztrátám prototypů nových telefonů. Své zkušenosti s tím mají již například Google se zapomenutým Nexusem 4 či Apple, jehož prototypy iPhonu jsou v barech ztráceny až podezřele často.

Dosud největší aférou bylo zapomenutí prototypu iPhonu 4, který v roce 2010 zapomněl v baru v kalifornském Redwood City inženýr Applu Gray Powell. O rok později měl jiný zaměstnanec Applu v jednom z barů v San Francisku údajně zapomenout prototyp iPhonu páté generace (více se dočtete zde).