Japonci se stydí za nejlepší mobil na trhu

  0:18aktualizováno  0:18
Prodej šesté generace top modelů jihokorejského Samsungu začal i v Japonsku, ovšem v poněkud strohém stylu. Japonský trh se smartphony totiž nemůže unést fakt, že jeden z nejočekávanějších modelů tohoto roku není z jejich produkce.

Oficiální promo materiály pobočky Samsung v Japonsku zamlčují název značky | foto: samsung.com/jp

Šestá generace topmodelu Galaxy S zažívá velice chladné uvítání na japonský trh. Nejnovější počin Samsungu se tu začal prodávat 8. dubna, ale je víc než zřejmé, že korejská značka není v Japonsku příliš vítaná. Marketingová kampaň byla na zdejším trhu jen velice stručná a japonští operátoři si dvojice nových telefonů prakticky nevšímají.

Navrch se všichni prodejci, včetně oficiální pobočky Samsungu, snaží nemilosrdně odstranit firemní logo jak ze samotných telefonů, tak z veškerých propagačních materiálů.

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung
Ani na oficiálních stránkách japonského Samsungu nenalezneme logo firmy

Operátor NTT docomo zapírá, že by existovala značka Samsung

Operátoři, kteří tento telefon nabízejí, jsou pouze dva. NTT DoCoMo nabízí model S6 jen ve variantě s 32GB pamětí a ve zlaté a černé barvě. S6 edge se dá u tohoto operátora pořídit pouze ve zlaté a zelené barvě a jen s 64GB pamětí. Značka Samsung je zde zcela potlačena, v popisu produktu a na těle samotného mobilu nalezneme pouze označení „Galaxy“ a logo operátora.

Operátor KDDI dokonce zcela ignoruje model S6 a nabízí výhradně S6 edge v černé, bílé a zlaté barvě s možností volby mezi pamětí 32 nebo 64 GB. Logo Samsung opět nenajdeme téměř nikde, pouze malým písmem na stránkách operátora vedle označení modelu.

Zvláštní japonské značení mobilů

U japonských operátorů je obvyklé, že mobily značí zkratkou, v které nebývá jméno výrobce. SO je například Sony. Jenže třeba na Xperii Z3 od Sony je logo výrobce tradičně nad displejem, u Samsungu logo chybí. Příklad zde.

Není to poprvé, kdy operátoři mazali logo Samsungu z telefonů. NTT DoCoMo už reguloval původní model Galaxy S z roku 2010. Tehdy se logo přesunulo do spodní části zadního krytu, z přední části pak zcela zmizelo. Vloni byla podobně upravena i pátá generace řady Galaxy S, a to u obou operátorů. NTT DoCoMo opět odsunul logo Samsung do spodní zadní části, KDDI jej zcela odstranil a na telefonu nechal pouze označení „Galaxy S“. Pro NTT DoCoMo je tak letošní rok premiérou v ohledu, že se loga Samsung zbavil úplně.

Navíc u tohoto operátora lze logo výrobce nalézt pouze až na 30. straně produktové brožury, kde se nachází právní ustanovení. Pokud by telefon kupoval člověk zcela neseznámený se situací na trhu smartphonů, pravděpodobně by se domníval, že výrobce těchto telefonů je značka Galaxy.

Japonsko na Jižní Koreu nestačí

Japonsko, jakožto jedna z technologických velmocí, se zkrátka odmítá smířit s faktem, že je Jižní Korea v oblasti mobilních technologií začíná předbíhat. Například technologii LTE Advanced (LTE-A), kterou Jižní Korea uvedla do provozu už před rokem, začíná Japonsko spouštět teprve nyní.

Paradoxně právě japonský operátor NTT DoCoMo byl prvním operátorem na světě, který v roce 2001 spustil technologii 3G. Zatímco ve zbytku světa se posílaly pouze zprávy SMS, Japonci již běžně posílali telefonem e-maily.

Co se samotných telefonů týče, tak například v oblasti zobrazovacích technologií je Jižní Korea oproti Japonsku také napřed. OLED panely jsou právě u Samsungu naprosto běžnou záležitostí, jihokorejští výrobci se je navíc učí i ohýbat. Oproti tomu například japonské Sony stále vybavuje své telefony technologií LCD.

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Situace na trhu se smartphony v Japonsku

Přesto se v Japonsku stále více než telefony Samsung prodávají domácí výrobky – Sharp, Fujitsu a Sony. Japonsko je v tomto ohledu patřičně pyšné na svou domácí výrobu a to i přesto, že v porovnání se zahraničními produkty se nejedná o špičky trhu. Nesmíme ale opomenout fakt, že to platí pouze u zařízení s operačním systémem Android. Pokud srovnáme poměry na zdejším mobilním trhu obecně, naprosto drtivě zde dominuje značka Apple.

Autor:
 

Nejčtenější

Neuvěřitelné. Xiaomi má fotomobil se 48 megapixely pod tři a půl tisíce

Xiaomi Redmi Note 7

Nejnovější přírůstek do rodiny zařízení Xiaomi se pokusí utéct konkurenci. Má totiž fotoaparát s nejvyšším rozlišením...

Z auta už nebudeme koukat. Místo oken budou displeje

CES 2019 výstaviště 4

Lasvegaský veletrh CES patří bezesporu mezi nejočekávanější akce roku. Nejen mobilní výrobci totiž v městě hříchu...

Babiš ukázal řediteli Vodafonu grafy. Data jsou v Česku drahá

Cena mobilních dat je vládní priorita, říká Babiš

Premiér Babiš ve videu na svém facebookovém profilu odpověděl na otázku, jestli jeho strana ANO bude řešit vysoké ceny...

Honor s průstřelem displeje má zázračný 3D foťák a nebude drahý

Honor View 20

Značka Honor postupně představuje svůj nový špičkový smartphone View 20. V Číně ho nejprve ukázala coby model V20, teď...

LG předvedlo krásné chytré hodinky, mají skutečné ručičky

Chytré hodinky LG Watch W7

Už v závěru loňského roku představilo LG nové chytré hodinky s operačním systémem Wear OS od Googlu. Novinek na tomto...

Další z rubriky

Toto Pivo nezatočí vaší hlavou, ale smartphonem

Rotační držák smartphonu Pivo

Malý start-up prezentuje na veletrhu CES zařízení nazvané Pivo. Nejde však o nic spojeného s naším zlatavým mokem. Je...

Už za pár dní. Veletrh v městě hazardu ukáže první letošní novinky a trendy

CES 2019

Veletrh CES v Las Vegas je první tradiční událostí, při které se představují (nejen) mobilní novinky pro rok 2019....

Zrak vám doma změří smartphone pomocí přístroje za 1 500 korun

EyeQue VisionCheck

Izraelská společnost EyeQue vymyslela jednoduchý malý přístroj, který se ve spojení s vaším smartphonem promění v...

Najdete na iDNES.cz