Huawei P40 Pro je v současnosti králem fotomobilů. I přesto se společnost prezentovala snímky z digitální zrcadlovky. Ilustrační snímek

Huawei P40 Pro je v současnosti králem fotomobilů. I přesto se společnost prezentovala snímky z digitální zrcadlovky. Ilustrační snímek | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Měla to být skvělá fotka z mobilu a místo toho ji pořídil profi foťák

  • 22
Vrcholné smartphony čínského Huaweie patří dlouhodobě mezi nejlepší fotomobily na trhu. A firma je na to náležitě hrdá, při prezentacích tudíž tuto přednost vyzdvihuje porovnáním s konkurencí. Mimo to pořádá také fotografické soutěže. Je tak s podivem, že jako lákadlo k účasti použila snímek z profesionálního fotoaparátu.

K prezentaci jedné z fotografických soutěží, které Huawei pořádal v domácí Číně, si firma připravila video složené z dechberoucích snímků. To zveřejnila na čínské sociální síti Weibo, a to s informací, že jde o fotky pořízené jejími telefony. Jednomu z uživatelů sítě byl nicméně minimálně jeden z Huaweiem použitých snímků povědomý.

Aktuální král fotomobilů: Huawei P40 Pro

Ve svém úsudku se nemýlil. Fotografii, na které jsou při západu slunce zachycené ledovcové kry vržené na písčitou pláž a kterou Huawei vydával za snímek pořízený jeho vrcholným smartphonem, dohledal na fotografickém portálu 500px. Exif data zveřejněná u snímku s názvem Like a diamond (Jako diamant). Jeho autorka ho publikovala loni v únoru, pořídila ho na profesionální digitální zrcadlovku od Nikonu.

Huawei se za uvedení soutěžechtivých uživatelů Weiba v omyl následně omluvil a video upravil. Podle vyjádření společnosti šlo o pochybení jednotlivce, člověk zodpovědný za publikované video snímky chybně označil za pořízené telefony Huawei. V budoucnu prý bude Huawei opatrnější a podobným omylům zabrání.

Další přešlapy Huaweie

Podle portálu Androidauthority nejde o první takové pochybení čínské společnosti. Připomíná, že podobné případy se odehrály v minulosti minimálně třikrát. A to i v případě loňské vrcholné řady P30 a opět v rámci videa zveřejněného na výše zmíněné čínské sociální síti. Že by společnost na takových přešlapech měla nějaký zájem? Ne nadarmo se říká, že i špatná reklama je reklama. Minimálně se o jejích smartphonech v této souvislosti mluví.

Pokud chcete nejlepší fotomobil na světě, musíte přijmout ústupky

Huawei není jedinou společností, která má ve své historii takovýto omyl. Připomeňme třeba Nokii, která v roce 2012 zveřejnila propagační video tehdejší novinky Lumia 920. To mělo demonstrovat schopnosti nového stabilizátoru obrazu. Na jednom ze záběrů je nicméně v odraze vidět dodávkový vůz ověšený profesionální technikou. Nokia se tehdy omluvila a video následně podle regulí označila jako simulaci.

Jenže značka přešlápla i v případě snímků údajně pořízených právě novou lumií. Grafik Youssef Sarhan tehdy upozornil, že na místech zachycených na snímcích nepanují takové světelné podmínky, jaké Nokia jejich prostřednictvím předkládá. Důkazem, že fotografie byly dosvětleny, měly být difrakční obrazce u světelných zdrojů. 

Difrakce se přitom výrazně projevuje až při vysokém clonovém čísle (při uzavřené cloně), kterého ovšem Lumia 920 dosáhnout nemohla. To podle grafika dokazovalo, že tyto snímky byly s největší pravděpodobností pořízeny digitální zrcadlovkou (více viz Nokia se chlubí falešnými fotkami a videem z Lumie 920).