Co jste ve smlouvě u Oskara přehlédli

Několik drobností, které naleznete ve všeobecných podmínkách nejmladšího českého operátora. Nemyslete si, že se vám podaří Oskara nějak přechytračit. Oskar je přívětivý a lidský, ale také není hloupý.
Věty, které se objevují ve všeobecných podmínkách Oskara, mohou leckoho překvapit, protože nejsou úplně obvyklé. Důvod pro jejich sepsání je jediný - zamezit rozšíření nelukrativní služby. Podívejme se, jak se Oskar brání tomu, aby jeho tarify, které mu poskytly vítězství v boji o licenci, byly přítěží v dalším fungování. Jak Oskar omezuje vypočítavé chování zákazníků?

Jak se Oskar brání, aby neprodělal?

  • Pro oba výherní tarify platí, že po 31.12.2003 může poskytovatel kdykoliv ukončit oba tarify. Oznámí to aspoň 60 dní předem.
    Toto je jednoznačná ukázka, jak se zbavit tarifů, které nejsou dlouhodobě lukrativní a které se těžko mohou stát základem výraznějších zisků.

  • Program Slyším Vás: Každý účastník se může zapojit jen jednou, musí mít pobyt na území ČR a musí to být fyzická osoba.
    Zabránit spekulacím s výhodným tarifem je samozřejmě třeba. Jinak by si někdo zakoupil pět karet, investoval by celkem 5000,- Kč a mohl by tak měsíčně provolat 175 minut mimo špičku a 25 minut ve špičce. Přitom by ho provoz stál jen 52,50 Kč. Klička na obranu proti všudypřítomné vypočítavosti.

  • Ceny: Při mezinárodním volání do Regionu 5 - jsou ceny v tarifu Slyším Vás dvakrát vyšší než u ostatních tarifů (180 Kč místo 90 Kč) a při použití služby Volám 77 je cena dokonce více než třikrát vyšší (120 Kč místo 35 Kč). U Dohody s Oskarem pásmo Region 5 pro telefonování dokonce neexistuje.
    Zde vidíme, že výhodnost tarifu se musí vyvážit sazbami v oblastech, které jistě nebyly v podmínkách soutěže. Možná ještě lépe je to vidět v sazbách za minuty nad rámec provolaných minut u tarifu Slyším Vás. Logické - za málo peněz, málo muziky.

  • Tarif dohoda s Oskarem je vázán uzavřením smlouvy na 4 roky.
    Když jsou podmínky výhodné a ceny přijatelné, tak se uživatel musí zavázat na 4 roky. Chceš-li hodně volat a platit málo, tak chceme mít jistotu, že s námi zůstaneš. Nic nového pod sluncem, stejný přístup jako u Paegasu a Eurotelu.

    Všeobecné podmínky jsou právním zabezpečením vztahu mezi uživatelem a poskytovatelem. Právníci je vytvářejí vždy tak, aby neporušovaly práva uživatelů a chránily poskytovatele před případnými neoprávněnými závazky. Jak ale smluvně ošetřit služby, které nejsou prvotně určeny k tomu, aby sloužily uživatelům, ale mají hlavně umožnit prosazení se v konkurenci, případně ve veřejné soutěži. Poskytovatel pak musí zabránit situacím, které by mohly vést k jeho zruinování. Na takových službách se nedá vydělat a je třeba zabránit tomu, aby firma nakonec na poskytování takové služby nedoplácela.

    Vítězství ve veřejné soutěži si žádá své
    Každý, kdo chce zvítězit ve veřejné soutěži, musí vědět co nejblíže, podle jakých kritérií soutěž bude probíhat. Tyto kritéria jsou následně analyzována a je podle nich připravena nabídka. Když už připravíte řešení, které těmto kritériím odpovídá, musí být toto řešení navíc nejlepší. Abyste byli nejlepší, musíte být pokud možno nejlevnější. Ale pozor, když budete nejlevnější, těžko budete vydělávat. Jak z toho tedy ven? Řešení je jednoduché, pokud dodržíte následující postup: Musíte vytvořit nabídku, levnou super nabídku. Na té sice nevyděláte, ale vyhrajete. A až vyhrajete, tak tuto nabídku musíte okleštit některými vhodnými omezeními, aby se příliš nerozšířila. Rozšíříte nabídku o další produkty a na nich konečně můžete začít profitovat. I s těmito kritérii musí být každá služba koncipována tak, aby přetrumfovala konkurenci, byla uživatelsky lákavá, prostě - musí být nejlepší. Zároveň ale je třeba ji ošetřit tak, aby se příliš nerozšířila a poskytovatel na ni nedoplácel.

    Síť Oskar je u nás již dost dlouho a její vlastníci jsou příkladem firmy, která musela bojovat v lukrativní soutěži. Při takovém boji se obvykle sahá až k samé hranici rentability. Vítěz pak počítá s tím, že zisk vytvoří ze speciálních a doplňkových produktů. Co nás od Oskara čeká? Uvidíme, ale v nejbližší době lze počítat s WAPem, následně GPRS a další služby budou jistě brzy přibývat.


  • Témata: analýzy, dohoda, Eurotel, Zisk