Špičkové smartphony dokazují růst čínských značek. Ty se ještě před pár lety chlubily dobrou střední třídou za výhodné ceny. To byli ti různí zabijáci top smartphonů. Maximální výbava a zásadní inovace však byly čínským značkám cizí. Tedy s výjimkou Huaweie, který začal nejdříve a už před mnoha lety se dokázal dostat na úplnou špičku. V rozletu ho však zastavilo americké embargo.
Konkurence začala později, ať už to jsou značky ze skupiny BBK Electronics (Oppo, Vivo, OnePlus, Realme), Honor nebo Motorola, která pro rozvoj potřebovala přesun pod křídla čínského Lenova. Dnes všechny tyto značky hrají první ligu a jejich nejvyšší modely se vyrovnají nejlepším samsungům a v některých ohledech jsou ještě lepší.
Že to u nás, potažmo nikde na Západě není vidět, je věc jiná. Ty nejlepší modely si totiž čínští výrobci nechávají jen pro domácí trh, jinde ve světě je nenabízejí. Tedy alespoň v Evropě to tak je. A v USA má většina čínských značek utrum. Na tamním trhu mají Apple se Samsungem téměř osmdesátiprocentní podíl. Z čínských značek se daří jen Motorole, což bývala tradiční domácí značka, a jedno procento trhu má OnePlus.