iPhone 11 Pro | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Na opravách iPhonů proděláváme, tvrdí Apple. Jsou nejhůř opravitelné

  • 86
Aktivisté za jednodušší opravy smartphonů mají nejvíc starostí s Applem, jehož modely se dlouhodobě řadí k těm vůbec nejhůře opravitelným. Firma se však brání, že opravy provádí tak pečlivě, že na tom ve výsledku tratí.

O Applu se dlouhodobě ví, že skutečně nemá rád neoficiální servisy a důrazně doporučuje majitelům iPhonů, aby své telefony servisovali pouze na oficiálních pobočkách. Zde ale majitelé rozbitých produktů narazí na až směšně vysoké částky za opravu. O Apple se v tomto ohledu už dlouhodobě zajímá americký antimonopolní úřad, který také požaduje ohledně těchto praktik vysvětlení.

To mu nyní nabídl právní zástupce Applu Kyle Andeer, který tvrdí, že už od roku 2009 firma na každé opravě iPhonu ztrácí peníze. Poskytnuté služby jsou totiž dražší, než kolik oprava stojí zákazníka peněz. A to proto, aby prý bylo vždy zajištěno, že opravy jsou na vysoké úrovni kvality a zařízení tak i po opravě nadále spolehlivě funguje.

Andeer dodává, že v neautorizovaném servisu nastává riziko, že není oprava provedena podle bezpečnostních standardů firmy a zákazníka může tak potenciálně i ohrozit. Jmenuje například situaci, kdy se může nedotažený šroubek uvnitř zařízení uvolnit a poškodit baterii telefonu, což může vést k přehřátí telefonu a třeba i k explozi a požáru.

Výrobce zároveň v polovině letošního roku mírně v boji proti neautorizovaným servisům ustoupil. Poprvé začne prodávat díly, nástroje, diagnostiku a manuály k opravám rozbitých telefonů iPhone ostatním. Program bude spuštěn nejprve ve Spojených státech a později se rozšíří i na další země (více v článku Apple ustoupil. Neautorizované servisy dostanou originální díly na iPhony).

20. září 2019